menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنزنویسی از زبان طنزنویسان

«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» در ۱۰ فصل منتشر شد

«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» نوشته نسیم عرب‌امیری با نگاهی به شیوه نگارش طنزپردازان ممتاز معاصر منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، این کتاب با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۶۵ هزار تومان در انتشارات سوره‌ مهر عرضه شده است.

معرفی کتاب

در معرفی کتاب “طنزنویسی از زبان طنزنویسان” آمده است: این کتاب در ۱۰ فصل (شامل طنز منظوم، طنز منثور، داستان طنز، طنز مطبوعاتی، طنز تصویری، طنز رادیویی، طنز اینترنتی، پژوهش طنز، ترجمه طنز و طنز کودک و نوجوان) ضمن بیان الفبای اولیه ورود به این حوزه‌ها، مخاطب علاقه‌مند به طنزنویسی را با تجربیات طنزنویسان مطرح و برجسته معاصر آشنا می‌کند.

عرب‌امیری مؤلف این کتاب ضمن بیان مقدمه‌ای در هر بخش به شیوه‌ها و شگردهای نوشتن گونه‌های مختلف طنز پرداخته و سپس برای آشنایی بیشتر مخاطب با شگردهای طنزنویسی، گفت‌وگوهای تخصصی با طنزنویسان سرآمد در هر حوزه نظیر زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، فرهاد حسن‌زاده، محمدعلی علومی، اکبر اکسیر و حسین یعقوبی داشته است‌.

مقدمه کتاب

نویسنده در مقدمه کتاب از دغدغه‌هایش برای نگارش کتاب این‌طور می‌نویسد: «در حوزه‌هایی همچون فیلمنامه‌نویسی یا نمایشنامه‌نویسی کتاب‌هایی شامل ‌گفت‌وگوهایی با اساتید و سردمداران آن حوزه منتشر می‌شود تا کسانی که امکان ملاقات و ‌گفت‌وگو با آنها را به هر دلیلی ندارند با شیوه کار و نظرات صاحب‌نظران آن حوزه آشنا شوند و به این شکل انتقال تجربه صورت گیرد. ‌در حوزه طنز شاید به خاطر ماهیتی که دارد تاکنون آنچنان کار جدی در این‌باره انجام نشده است و غالب طنزنویسان بزرگ هم‌روزگارمان نیز حوصله بیان تجربیات و نظریات خود را نداشتند و ندارند. این‌چنین می‌شود که در هر دوره‌ای آزمون و خطا، جای انتقال تجربیات را می‌گیرد و هر نسل از جایی شروع می‌کند که نسل قبل از او شروع کرده و به جایی می‌رسد که نسل قبل از او رسیده است‌!»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر