menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکلماتور

معرفی مجموعه کاریکلماتور کوتاه اما دنباله دار

کتاب کوتاه اما دنباله دار نوشتهٔ ابوالقاسم صلح جو (پیرسوک) است. انتشارات ناران این مجموعه کاریکلماتور را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب

به گزارش شیرین طنز، به نقل از طاقچه، کاریکلماتور را عضوی از خانوادهٔ طنز به شمار آورده‌اند، اما به‌گفتهٔ نویسندهٔ کتاب حاضر در اصل یک گونۀ ادبی است. ابوالقاسم صلح جو گفته است که استفاده از عنصر زیباسازی کلمات و نیز سوژه‌های روز، باعث توجۀ بیشتر طنزپردازان به کاریکلماتور شده است. کاریکلماتور برداشتی کاریکاتوریستی و طنزآلود از زندگی روزمره است. کتاب کوتاه اما دنباله دار حاوی کاریکلماتورهایی است که طی سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۴۰۱ نوشته شده است. در ابتدای این کتاب با این گونهٔ ادبی بیشتر آشنا می‌شوید.

خرید کتاب از طاقچه

پیشنهاد مطالعه

این کتاب را به دوستداران گونهٔ ادبی کاریکلماتور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب

«آدم خشکی بود، با چشم‌هایی همیشه تر.»

کاریکلماتورهای ابوالقاسم صلح جو را در شیرین طنز بخوانید

درباره نویسنده کتاب

مهندس راه و ساختمان و مدرّس بازنشستۀ آموزش و پرورش، از سال ۱۳۳۶ که نخستین نقاشی من در کیهان بچّه ها چاپ شد تا همین الآن! با مطبوعات همکاری مستمر در زمینه های گوناگون داشته ام، از سال ۱۳۴۵ با نگارش لطیفه، داستان های کوتاه طنز و فکاهی، مقالات طنز و فکاهی، جدول های کامات متقاطع فکاهی و جدّ در نشریات طنز و فکاهی و مجلّۀ جدول کتیبه ، زیر نام های مستعاری چون: ا.صاد، موج، دست انداز، پیرسوک، پلاچ، بختاله، قُرّه تراق، کلوچه مسقطی، چَلِک مُسّه، شاهین گریست، محمّد علی حسن زاده،…. وخرِموج نو همکاری داشته ام.

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. ابوالقاسم صلح جو«پیرسوک»:

    درود، دستتان درد نکند مدیر گرامی شیرین طنز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر