menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

موشک هایپرسونیک فتاح

بر روی موشک هایپرسونیک فتاح چه شعاری می‌نویسند؟

شب طنز انقلاب اسلامی «نطنز» با موضوع «مسکن و اجاره نشینی» در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، بیست و هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی «نطنز» با موضوع «مسکن و اجاره نشینی» عصر جمعه ۱۹ خرداد توسط باشگاه طنز انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

شعرخوانی طنز، نثرخوانی طنز، نقالی طنز، گروه سرود طنز، راز فنا، چت استریپ و… از بخش‌های این مراسم و مجری این برنامه محمدرضا شهبازی بود. البته طبق معمول، «نطنز» در بخش‌های اصلی آن خلاصه نشد و بخش‌های جانبی همچون ایستگاه کاریکاتور را در خود جای داده بود.

از دیگر حاشیه‌های همیشگی نطنز سوال مسابقه پیامکی مراسم و جایزه آن است که در این مراسم از حاضرین پرسیده شد «بر روی موشک هایپرسونیک فتاح چه شعاری می‌نویسند؟» و به برنده مسابقه، یک آبکش به عنوان «گنبد آهنین» اهدا شد.

این مراسم با یک پذیرایی ویژه همراه بود و به دلیل اینکه آقای ظریف گفته بود «به اندازه توانایی‌هایمان آرزو کنیم» برای افزایش توانایی‌ها از مردم با قوتو (قاووت) پذیرایی شد.

فتاح چیست؟

نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی روزهای گذشته، یک موشک بالستیک را با نام «فتاح» رونمایی کرد، این جدیدترین سلاح ساخته شده توسط نیروی هوافضای سپاه و اولین موشک با قابلیت هایپرسونیک در ایران است که بُردی معادل ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعتی بین ۱۳ تا ۱۵ ماخ دارد.

ساخت این موشک علاوه بر اینکه ایران را در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هاپیرسونیک موشکی قرار می‌دهد، تاثیر شگرفی بر آینده نسل‌های جدید موشکی ایران نیز خواهد گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران و بویژه یگان موشکی سپاه در سال‌های اخیر و پس از دستیابی به بُرد ۲۰۰۰ کیلومتر، بیشترین تمرکز خود را بر روی افزایش قابلیت موشک‌ها به منظور عبور از سامانه‌های دفاع موشکی کرده است که این موشک جدید، جهش بزرگی در این مسیر است. (تسنیم)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر