menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دانشجو - دانشگاه

طنز؛ قوانین گرفتن جزوه

حسام حیدرى در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل امتحاناتِ دانشگاه، به بررسی قوانین گرفتن جزوه می‌پردازیم:

ماده یک- تعاریف:

جزوه: عبارت است از وسیله‌ای منقول یا غیرمنقول، که از فردی به فرد دیگری منتقل و موجبات انس و الفت طرفین را ایجاد کرده، پایه‌های یک زندگی مشترک را بنا می‌کند.

جزوه‌ده: فردی زیبارو، خوش‌خط، خوش‌برخورد، باکلاس و عمدتا پولدار که همیشه در سرکلاس‌ها حاضر و سوگولی کلاس و میوه دل استاد است.

جزوه‌گیر: فردی خسته، داغون، خواب‌آلود، بی‌حس و حال است که تا پاسی از شب به انجام بازی‌های گروهی در خوابگاه مشغول بوده و پس از آن تا پاسی از صبح به خوابیدن می‌پردازد. او معمولا زندگی را در حد زیرپوش هم حساب نمی‌کند و هر ترم یکی از اقوام نزدیکش را در روزهای پس از اعلام نمرات، از دست می‌دهد.

وظایف جزوه‌ده:

ماده دو – جزوه‌ده موظف است جزوه را ناموس خود دانسته آن را به صورت مرتب و منظم و در هشت رنگ مختلف نوشته و تا قبل از فرجه‌های امتحانی حفظ و نگهداری کند.

ماده سه – جزوه‌ده باید توجه داشته باشد که جزوه آخرین راه ممکن برای اوست و باید تمام سعیش را برای قالب کردن جزوه به دیگران به کار بگیرد.

ماده چهار – جزوه‌ده همچنین موظف است از طاقچه بالا گذاشتن اجتناب کرده و وقتی کسی از او جزوه می‌خواهد، خودش را (….) نکند و کلاس نگذارد.

(….): مخفف چابک و سریع.

تبصره: گذاشتن طاقچه پایین یا در چپ و راست بلامانع بوده چه بسا خوب هم باشد.

وظایف جزوه‌گیر:

ماده پنج – جزوه‌گیر باید در یک مراسم آیینی و پس از پنج مرحله نسبت به تهیه جزوه خود اقدام کند:

مرحله اول – دیدزدن: جزوه‌گیر باید در معدود دفعاتی که برای حاضری زدن در کلاس حاضر می‌شود، جزوه دیگران را دید زده و قربانی خویش را بنا بر نوع نُت برداری، خوش‌خطی، رعایت اصول نگارشی و… انتخاب و علامت‌گذاری کند.

تبصره: هر جزوه‌گیر می‌تواند معیارهای خودش را برای انتخاب جزوه‌ده داشته باشد اما تفاهم از همه چیز مهم‌تر است.

مرحله دو – تو نخ بودن: جزوه‌گیر موظف است تا مدت معینی تو نخ باشد و حواسش را جمع کند و اطلاعات مکفی و مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند.

تبصره: تو نخ بودن با تو خماری بودن فرق دارد.

مرحله سه – آمار دادن: این مرحله به صورت ترکیبی و رفت و برگشتی انجام می‌شود. جزوه‌گیر باید نسبت به دادن آمار به فرد مورد نظر خود اقدام و منتظر جواب بماند. جزوه‌گیر پس از دریافت سیگنال‌های مثبت می‌تواند آمارهای خود را در جهات طولی، عرضی و عمقی گسترش داده و تا حد لزوم پیش‌روی کند.

تبصره: گسترش قطری و نفوذ از جناحین هم بلامانع است.

مرحله چهارم – قصد مزاحمت نداشتن: جزوه‌گیر در این مرحله باید برای گرفتن جزوه به سراغ جزوه‌ده مورد نظر خود برود و سر صحبت را باز کند و از او درمورد داشتن جزوه درس مورد نظر سوال کند. او موظف است در حین انجام تمامی اعمالِ این مرحله، قصد مزاحمت نداشته و فقط چند دقیقه وقت جزوه‌ده را بگیرد.

مرحله پنجم– سرچ زدن: جزوه‌گیر در این مرحله باید با توسل به شرکت متخاصم گوگل، کلید واژه «شعر و پیامک جدید عاشقانه، توپ بترکون» را در اینترنت سرچ و نتایج را در انتهای جزوه یادداشت کند.

مرحله ششم – کپی گرفتن: جزوه‌گیر پس از این مرحله در صورت نیاز می‌تواند جزوه را کپی بزند.

تبصره: این مرحله اختیاری است.

پس از پایان مرحله ششم، جزوه‌گیر باید جزوه را به صاحبش پس داده و دیگر کاری از دست او برنمی‌آید. او فقط می‌تواند گاهی به گوشی خود نگاه کرده و منتظر تماس باشد.

وظایف جزوه:

ماده شش – جزوه موظف است تمیز، خوانا و خوش‌خط بوده و سوالات و تمریناتش حل شده باشد. به جزوه‌های ناخوانا ترتیب اثر داده نخواهد شد و هیچ شعری در انتهای آن نوشته نمی‌شود.

ماده هفت – جزوه در قبال کوتاه و موجز بودن خود مسئولیت دارد و فرد جزوه‌گیر می‌تواند در صورت تمام نشدن جزوه در شب امتحان، هرقدر که دلش خواست به جزوه، نویسنده و استادش فحش رکیک بدهد.

ماده هشت – جزوه موظف است، کپی شود. در صورتی که جزوه از کپی شدن سر باز زند، بنا بر قوانین با او برخورد و به اشد مجازات محکوم می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر