menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجموعه کاریکلماتور خوش به حال ماهی که آب دیده است

در کتاب نویسنده جوان کرجی بیش از ۱۰۰ کاریکلماتور بخوانید

امروز ۵ اسفند ماه با صدای آیفون که پستچی آن را به صدا در آورده بود بیدار شدم انگار او هم با خبر شده بود امروز زادروز خالق کاریکلماتور پرویز شاپور است. کاریکلماتور یک گونه ادبی و عضوی از خانواده طنز به شمار می‌آید که زیبایی آن مرهون استفاده هوشمندانه از صنایع ادبی به ویژه ایهام، ایجاز، چینش حساب شده واژگان و استفاده از سوژه های روز می‌باشد.

کاریکلماتور یعنی کاریکاتوری که با کلمات نوشته می‌شود. و اولین بار در مجله خوشه به سردبیری احمد شاملو بر روی آثار پرویز شاپور نامگذاری شد که امروزه مورد پسند و اقبال نویسندگان و خوانندگان زیادی شده است.

و امروز در زادروز پرویز شاپور مجموعه کاریکلماتور (خوش به حال ماهی که آب دیده است) که اولین مجموعه کاریکلماتور نویسنده جوان سجاد حقیقی است به دستم رسید.

این مجموعه دارای بیش از صد کاریکلماتور است که توسط انتشارات آفرینندگان به چاپ رسیده است.

معرفی نویسنده

سجاد حقیقی متولد ۱۳۸۲ و دارای مدرک دیپلم و دانشجو و در کرج ساکن هستند و از دوران نوجوانی نوشتن را با علاقه فراوان شروع کردند و در دوران کرونا با توجه به فضا و شرایط به وجود آمده مطالعات خود را بالاتر برده و زیر نظر بزرگان ادبیات تمرین نوشتن کردند و موفق شدند آثار خوب و ارزشمندی را به ثبت برسانند و جایگاهی در خور به دست بیاورند و این نشانه استعداد و تلاش این جوان شایسته است که آینده ای بسیار روشن را نوید می‌دهد.

و خوبی این جوان این است که با تمام مشکلات روی پای خودش ایستاده است و در کنار درس و کار در یک کارخانه تولیدی اما نوشتن و دغدغه‌های آن را فراموش نکرده است و جای تبریک و تحسین دارد که قطعاً با شنیدن این خبر پرویز شاپور و دیگر دوستداران ادبیات خوشحال خواهند شد.

بخشی از کتاب

ضمن تشکر از انتشارات آفرینندگان و جناب آقای خلیلی که شرایط چاپ این کتاب را فراهم آوردند با امید به دریافت آثار ناب و شنیدن آثار ارزشمند دیگر از این جوان فهمیده و مهربان تعدادی از آثار این کتاب را با هم بخوانیم :

  1. متاسفانه خط فقر زشت ترین خط دنیاست !
  2. سکوت ، غرور فریاد را می شکند.
  3. با عبور از گذشته “سرحال ” آمدم !
  4. نقاش زورگو ، برای همه شاخ و شانه می کشد!
  5. در کله پزی ، “زبان می ریخت” طباخ!
  6. “دلم هزار راه رفت” تا به کوی یار رسید!
  7. با دیدن روی ماهش شب زنده دار شدم !
  8. همیشه دنبال “سرنخ” می گردد پیرزن خیاط !
  9. یک “ریاکار”هیچ گاه ممنوع الکار نمی شود !

چاپ اول مجموعه کاریکلماتور (خوش به حال ماهی که آب دیده است) نوشته ی نویسنده ی جوان کشورمان، سجاد حقیقی توسط انتشارات آفرینندگان، بهمن ماه ۱۴۰۱ با شمارگان ۲۰۰ جلد در ۱۰۴ صفحه به قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر