menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجله شیرازه کتاب با عنوان طنز عالی مستدام

«شیرازه کتاب» به سراغ موضوع «طنز» در حوزه کتاب رفت

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در جدیدترین شماره «شیرازه کتاب» با عنوان «طنز عالی مستدام» این‌بار به سراغ موضوع «طنز» در حوزه کتاب رفته است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شیرازه کتاب در بخش «خانواده نشر» پس از گردآوری آخرین اخبار و تازه‌‌های حوزه کتاب، گزارشی از دور اول جایزه جهانی فلسطین و همچنین فراخوان دومین دورۀ این جایزه ارائه کرده است. خلاصه‌ای از برخی نشست‌های مجمع ناشران در سی و چهارمین دورۀ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز دیگر موضوعات این بخش است.

پرونده ویژه

شیرازه کتاب در پرونده ویژه این شماره خود، ابتدا گفت‌وگویی با محمدرضا شهبازی نویسنده و طنزپرداز نام‌آشنای کشورمان داشته است و در ادامه نگاهی اجمالی به موضوع طنز داشته است و موضوعاتی همچون طنز در دفاع مقدس، اولین کتاب طنز به زبان فارسی، حال و روز کتب طنز در کتابخوان‌ها، لزوم توجه به موضوع طنز در فعالیت‌های بین‌المللی، نوشته‌های جدی دربارۀ طنز، کتاب‌های طنز جلال آل‌احمد، طنز جریان‌ساز مشروطه، وضعیت کتب طنز بعد از انقلاب اسلامی، بررسی دو کتاب طنز در عصر قاجار، کتاب‌های طنز خسروشاهانی، وضعیت ممیزی طنز، معرفی مجلۀ سه نقطه و… به مخاطب ارائه شده است.

طعم کتاب

در بخش طعم کتاب نیز، علاوه بر نکاتی برای نوشتن که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را تنظیم کرده است، نگاهی به مجموعه کتاب «ماجرای دشت مرموز» و «جمعه دوم آوریل» شده است و گفت‌وگویی با نویسندگان این دو اثر در اختیار مخاطب قرار داده شده است. در پایان این بخش گفت‌وگویی با دو نویسندۀ ایرانی که جایزۀ جهانی فلسطین را دریافت کرده‌اند، یعنی مریم مقانی و حسینعلی جعفری شده است که دربارۀ این جایزۀ جهانی و بین‌المللی پرداخته‌اند.

کافه کتاب

در کافه کتاب نیز یادداشت‌هایی از حکیمه‌سادات نظیری، فریبا رئیسی، سیدمحمدجواد کیش‌بافان، فائزه اکبری، فرزانه زینلی، کوثر علی‌پور، محمدامین میمندیان، محمدجواد قائدی، مرضیه‌سادات آل ایوب، نسیم اسدی‌نژاد و یگانه تقی‌زاده دربارۀ موضوع طنز گردآوری شده است.

مخاطبان برای تهیه نسخه الکترونیک مجلۀ «شیرازه کتاب» از طریق نرم‌افزار طاقچه به قیمت ۲۵ هزار تومان اقدام نمایند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر