menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل طنز قندک

اولین «محفل طنز قندک» کجا برگزار شد؟

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: «طنز» صدای مطالبه مردم در هر جامعه است و در قالب آن می‌توان بسیاری از موضوعات را بیان کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، علی سرگزی شامگاه سه شنبه در محفل طنز «قندک» که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: طنز در هر نوعی، می‌تواند حال و هوای مردم را در این بد اخلاقی‌هایی که در فضای جامعه می‌بینیم و می‌شنویم، خوب کند.

بیان مطالبات

وی ادامه داد: طنز صدای مطالبه مردم است و در قالب آن می‌توان بسیاری از مطالبات را بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد برنامه‌های طنز در جامعه و خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان، رو به افزایش و تداوم باشد.

شایان ذکر است اولین محفل طنز «قندک» با موضوع خانواده با برنامه‌های استندآپ کمدی و شعرخوانی و با همکاری دفتر طنز حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سیستان و بلوچستان و در نهایت شهرداری زاهدان همراه با توزیع «قندک» (خربزه محلی سیستان) و با حضور شاعرانی مثل «ناصر فیض»، «عبدالرضا قیصری»، «مجید لشکری»، «عبدالرحمن حواشی»، «پدرام اکبری»، «علی پاسبان» و غیره به مرحله اجرا در آمد.

قندک چیست؟

خربزه قندک میوه ای شیرین متعلق به خانواده خربزه ها است. این خربزه پوست صاف و سفید متمایل به سبز یا زرد دارد، گوشت آن نیز متمایل به سبز روشن است. اندازه و شکل آن شبیه خربزه معمولی/ طالبی می باشد.

خربزه قندک در سراسر جهان پیدا می شود. می توان آن را به تنهایی یا در دسر و سالادها استفاده کرد. بهترین وجهه آن طعم شیرین و عالی آن می باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه هایی مانند خربزه قندک به طور منظم ممکن است سطح قند خون سالم را افزایش دهد. یک مطالعه هفت ساله اخیر بر روی نیم میلیون نفر نشان داد کسانی که روزانه میوه تازه مصرف می‌کنند.

در مقایسه با کسانی که به ندرت میوه می‌خورند، ۱۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. در شرکت‌کنندگانی که قبلا در ابتدای مطالعه دیابت داشتند. خوردن میوه حداقل سه بار در هفته منجر به کاهش ۱۳ تا ۲۸ درصدی خطر ابتلا به عوارض سلامتی مرتبط با دیابت و کاهش ۱۷ درصدی خطر مرگ زودرس شد. (خبرنامه)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر