menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رمز طنز

رمز طنز زرویی نصرآباد در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود

کتاب درس ‎گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز فقید، با نام «رمز طنز» (سه شنبه سوم دی) در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از ایرنا، ابوالفضل زرویی نصرآباد (۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ تا ۱۰ آذر۱۳۹۷) شاعر، پژوهشگر و یکی از تاثیرگذارترین استادان طنزنویسی در ایران به شمار می‌آید. وی با اسم‌های مستعاری؛ مانند ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریات مختلف طنز نشریات مؤسسه گل‌آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشت.

وی همچنین به مدت طولانی به تحقیق و تتبع در نشریات طنز ایران پرداخت و دوره‌های تدریس و طنزخوانی مختلفی را در مراکز گوناگون چون حوزه هنری مانند حلقه رندان و فرهنگسرای نیاوران اداره کرده بود و در ساخت برنامه های رادیویی نیز دستی داشت.

نام برخی از آثار این شاعر عبارت است از؛ مجموعه بامعرفت‌ها، بزن قدش، آش آلو، پیقولاد، تراژدی شاعر و اتوبوس، خرپژوهی، حدیث قند پاره ترین قسمت دنیا، شباخندگان، شبانه، سر به… سر، راز سر دیوار، سبز نای عاطفه.

از سال ۱۳۹۴

کتاب رمز طنز حاصل سلسله درس‎ گفتارهای زنده ‎یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است که به صورت مداوم از سال ۱۳۹۴ در نخستین دوشنبه هر ماه با حضور طنزپردازان و علاقمندان به طنز در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شد.

در این مجموعه نشست‎ ها در هر جلسه ضمن ارائه درس ‎گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد درباره طنز و رموز آن، کتاب اخلاق‌الاشراف عبید زاکانی شرح و تفسیر می‌شد. شعرخوانی و نقد شعر از دیگر برنامه‎ های این جلسات بود که از دی سال ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران آغاز و تا پایان حیات زنده‎ یاد زرویی نصرآباد ادامه داشت.

مفاهیم مطرح در این مجموعه نشست ها به صورت کتابی با نام رمز طنز گردآوری شده است که پس از رونمایی در روز سه‌ شنبه سوم دی ساعت ۱۷ در نشست ادبی سه‌شنبه‌های شعر نیاوران وارد بازار نشر می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر