menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز

“ترانه‌های طنز با رویکرد اجتماعی” در شماره ی 24 ماهنامه گزارش موسیقی

مضمون ترانه‌های طنز همراه با تاریخچه این دست ترانه‌ها؛ تفاوت طنز با هجو و هزل و گفتگو با هنرمندانی از سه نسل مختلف ازجمله، تقی تقدسی، فرامرز آصف و گروه رپ ایرانی زدبازی پرونده اصلی گزارش موسیقی‌ست.

دوره بیست و چهارم خبری تحلیلی ماهنامه گزارش موسیقی با موضوع پرونده “ترانه‌های طنز با رویکرد اجتماعی” به سردبیری سروش ریاضی منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایلنا؛ “رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز” به مضمون ترانه‌های طنز همراه با تاریخچه این دست ترانه‌ها از علی عظیمی نژادان و یادداشتی درباره تفاوت طنز، هجو و هزل پرداخته است.

در این پرونده؛ ضمن مرور تاریخچه ترانه‌های طنز، گفتگوهایی با هنرمندانی از سه نسل مختلف ازجمله، تقی تقدسی از کمیدیسین‌های پیشکسوت، فرامرز آصف خواننده پاپ مقیم آمریکا، و گروه رپ ایرانی زدبازی صورت گرفته است. “صدای آشنا” به‌عنوان اولین بخش ماهنامه، به گفتگو با حاتم عسگری و مظفر شفیعی پرداخته و پیروی آن میلاد عمرانلو در پرسش‌های چگونگی پیوندش با موسیقی پاسخ می‌دهد. این مطلب با گزارشی از اجرای گروه برف به سرپرستی و نوازندگی پیانو محمدرضا امیرقاسمی در فرهنگسرای نیاوران پایان می‌یابد.

“ستاره پرفروغ شرق” به مناسبت چهلمین سال درگذشت ام کلثوم، خواننده مصری همراه با یادداشتی به مناسبت سالگرد درگذشت عارف قزوینی منتشر شده. “ضرورت وجودی موسیقی در عرصه جامعه” موضوع آسیب‌شناسی این شماره گزارش موسیقی بوده که پیروی آن، گفتگویی با برخی از اهالی موسیقی ازجمله، آذین موحد، سیمون آیوازیان، مسعود شعاری، کیوان ساکت، محسن شریفیان، بابک ریاحی پور صورت گرفته است.

آخرین بخش معرفی برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان و گفتگو با آنان است. در بخش تازه‌های موسیقی، ضمن معرفی و گفتگو با موسیقیدانان مجموعه آلبوم‌های احوال شخصی با چهار عنوان “بی‌واژه گفتگو” از سپیده مشکی، “گذر” از سیاوش روشن، “مناظری که از قاب می‌گریزند” از رسول پورسنگری و “گمانه” از سهیل پیغمبری، همچنین به معرفی و گفتگو با عوامل آلبوم‌های موسیقی “پلاستیکا” کاری از امیراشکان غلامی، “بازگشت به آتش” کاری از مصباح قمصری، و “به نام تو” کاری از محبعلی بخشی صورت گرفته است و در ادامه به معرفی کتاب “درآمد دوم، آهنگسازی براساس اوزان قدیم و ردیف” نوشته ژان دورینگ، “آفرینش آواهای پنهان” نوشته رامتین ارجمند، و “نجواهای پیر آواز” به کوشش علیرضا بنایی پرداخته است.

پایان بخش این شماره، نگاهی به موسیقی گروه بیتلز باعنوان “خورشید از اینجا طلوع می‌کند” نوشته محمد بیگی‌ست. این شماره در 64 صفحه به قیمت 5000 تومان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر