menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حوزه هنری

گزارش نشست شعر طنازان در شهر شنبه دشتی

معاون فرهنگی حوزه هنری بوشهر گفت: سرودن شعر طنز علاوه بر برخورداری از استعدادها و توانایی‌های گوناگون نیاز به جسارت بالایی نیز دارد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از دشتی، فرید میرشکار در نشست شعر طنازان در شهر شنبه دشتی اظهار داشت: سرودن شعر طنز علاوه بر برخورداری از استعدادها و توانایی‌های گوناگون نیاز به جسارت بالایی نیز دارد و شاید بتوان گفت جسارت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طنز‌پرداز است.

معاون فرهنگی حوزه هنری بوشهر افزود: شعر پدیده‌ای است که با همه افراد جامعه بشری سر و کار دارد و هر یک از این افراد بنا بر سطح فهم خود و انتظاری که از شعر دارد می‌تواند تعریفی برای آن داشته باشد. وی اضافه کرد: طنز می‌تواند به نوعی جای خالی ذهنیات محض را در شعر پر کرده و به شعر طراوت و استحکام خاصی بخشیده و مخاطب خود را سر کیف آورد و به جهان و دردهای عادی آن پوزخند زند.

میرشکار ادامه داد: شعر امروز نمی‌‌تواند خود را مقید به تعاریف و منیت‌ها مختص کند تا زیر رادیکال‌ها هاج و واج وانماند. وی تصریح کرد: التزام شعر امروز اندیشه و جوهر وجودی و تکثرگرایی و استحکام آن و نه خدمتگزاری و تسلیم و رضامندی قشری خاص است. میرشکار افزود: با توجه به بحران روز افزون شعر به خدمت درآوردن طنز برای تعالی شعر و شاعر اتفاقی شایسته و ملزوم به نظر می‌رسد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوشهر نیز گفت: این حلقه طنازان چهارمین برنامه‌ای است که در سطح استان برگزار می‌شود و در راستای ایجاد شور ونشاط و نزدیک شدن به ایام نوروز به میزبانی شنبه برگزار می‌شود. حمید زارعی افزود: در این برنامه جای خالی مسئولان احساس می‌شد و برخورداری از بخشداری که دغدغه‌های فرهنگی دارد، موهبتی برای این بخش محسوب می‌شود اما عدم حضور شهردار و اعضای شورا و عدم حمایت آن‌ها از این برنامه با وجود قول‌هایی که از قبل داده بودند جای گلایه دارد و هنرمندان این شهر چشم امیدشان در وهله اول به حمایت شهردار و شوراست.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم شنبه همیشه به گرمی از برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنند و در این برنامه نیز حضور پرشور مردم که با کمبود جا مواجه بودند وظیفه ما را در قبال این مردم فهیم بیشتر کرد. زارعی خاطرنشان کرد: نیروهای فرهنگی و هنرمندی چون ابراهیم ابراهیمی که بدون حقوق و مزایا به عنوان مسئول فرهنگسرای امید شنبه خالصا خدمت می‌کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند. در این برنامه سیداسماعیل بهزادی، مهدی جهانبخشان، مجیدعابدی، غلامرضا ابراهیمی، خلیل آزمون، احمد منصوری و کاظم عارف آخرین آثار طنز خود را قرائت کردند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر