menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دکتر اسماعیل امینی

اسماعیل امینی نگاه فنی و ذوقی را با هم در شعر پیش برده است

فریبا یوسفی در آستانه پاسداشت اسماعیل امینی مطرح كرد:
امینی نگاه فنی و ذوقی را توامان در شعر پیش برده است

به گزارش شیرین طنز، فریبا یوسفی، شاعر كشورمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری اظهار كرد: بسیار خرسندم كه از ابتدایی‌ترین گام‌هایم در شعر با اسماعیل امینی آشنا شدم و از نگاه و اندیشه‌های شاعرانه و ارزشمند ایشان استفاده كردم. امینی از معدود شاعرانی است كه در زمینۀ شعر و نقد، نگاه فنی و ذوقی را با هم پیش برده و در مباحث فنی شعر، نقدشان مبنای علمی داشته و همواره بدون غرض كار كرده‌است.
یوسفی همچنین گفت: امینی معمولا در مقابل هر رفتار یا اتفاق كه از معیارهای صحیح انسانی و اخلاقی فاصله گرفته باشد، حساسیت داشته و عكس‌العمل خود را به موقع و در وقت لازم به طور صحیح و كاملا اخلاقی نشان می‌دهد. این شاعر كشورمان دربارۀ این كه از اسماعیل امینی شعر كمتر شنیده شده است، عنوان كرد: می‌دانم ایشان شعرهای بسیاری دارند؛ اما ما بیشتر سعی آقای امینی را در جلسات در زمینۀ نقد شعر دیده‌ایم. در واقع تلاش دلسوزانۀ ایشان در ارائۀ تجربیات حاصل از مطالعاتشان بیشتر دیده‌ شده است.
وی ادامه داد: دكتر اسماعیل امینی به‌موازات سرودن و ارائه مباحث نظری و تجربی شعر، تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ارتقا داد و البته پیداست كه او بدون كسب عنوان‌های دانشگاهی نیز، همواره در مطالعۀ دانش اصیل ادبیات، با علاقه و جدیت تلاش كرده و می‌كند. یوسفی خاطرنشان كرد: نگاه دلسوزانۀ امینی به ادبیات و شعر، تأكید او بر اخلاق و انصاف، اهمیت به رعایت انسانیت، و نیز تواضع رفتاری ایشان، شخصیت قابل احترام و ارزشمندی از او ساخته است.
شایان ذكر است، مراسم پاسداشت اسماعیل امینی شاعر و منتقد ادبی كشورمان سه شنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۵ در موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج و با حضور جمعی از شخصیت‌های ادبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر