menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسماعیل امینی در حالا خورشید

لبخند غیر مجاز اسماعیل امینی

کتاب «لبخند غیر مجاز» شامل نثرهای طنز اسماعیل امینی برای دومین نوبت توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

امینی درباره محتوای کتاب گفت: در این کتاب نثرهای طنز من در قالب‌های مقاله، گفتگو، داستان کوتاه و حکایت است که قبلا بعضی از آنها در مطبوعات چاپ شده‌ و بعضی از نوشته‌ها برای اولین بار در این کتاب آورده شده است. امینی همچنین از وجه تمایز کتاب خود با آثار ظنز موجود در کشور سخن گفته در این باره تصریح نمود: خنداندن مخاطب در این اثر برجسته نیست بلکه به تعمق واداشتن خواننده از اهداف اصلی من برای نگارش کتاب بوه است.

لبخند غیر مجاز اسماعیل امینی

دانلود لبخند غیر مجاز

این شاعر و طنزپرداز کشور که اخیرا کتاب «لبخند سعدی» او از جانب انتشارات سوره مهر شده است در ادامه افزود: محتوای این کتاب بر خلاف طنزهای موجود اجتماعی و سیاسی نبوده بلکه درباره انسان و انسانیت مطالب تولید و گردآوری شده است. جیک جیک مستون٬ اقتصاد مقامات، خط فقر و خط قرمز،گاو عمو حسین٬ قصه آن تازه داماد و… از جمله عناوین تشکیل دهنده کتاب هستند.

دو اثر «خندمین‌تر افسانه» و «لبخند سعدی» از اسماعیل امینی است که وی در این دو اثر به ترتیب جلوه‌های طنز در «مثنوی معنوی» و « شعرهای سعدی» را مورد بررسی قرار داده است. این دو کتاب چندی پیش توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب «لبخند غیر مجاز» تولید دفتر طنز حوزه هنری است که در قطع رقعی و در یکصد و بیست و سه صفحه توسط سوره مهر به چاپ دوم رسیده است.

هرچند نویسنده «لبخند غیرمجاز» معتقد است که اثری سیاسی نیافریده، اما نوشته‌های او عمدتاً فساد اداری، اقتصادی و سیاسی را هدف‌گیری کرده و داستان‌هایی از این نگرش بیرون آمده که در زندگی امروز ما، به ویژه در حوزه‌های سیاسی روزگار کنونی به شدت ملموس و مفهوم است.

به عنوان مثال، بی‌اعتنایی به مسئله معیشت نویسندگان و شاعران و به طور کلی هنرمندان، دستمایه یکی از داستان‌های کتاب است که بوروکراسی و حاشیه‌پردازی در این قضیه را در یک طنز موقعیت مطرح می‌کند. او در چنین داستانی، توجه به حواشی یک درخواست ساده را مطرح می‌کند و اینکه عده‌ای از کنار نویسنده به نام و نانی می‌رسند، اما خود او بعد از مرگ مورد اعتنای مسئولان فرهنگی واقع می‌شود.
اسماعیل امینی در این کتاب به دنبال سطحی‌نگری و لودگی نیست. او نمی‌خواهد با به‌کارگیری شوخی‌های کلامی و دیالوگ‌های طنزآمیز، مخاطب را بخنداند. قصد او به هیچ روی خنداندن نیست، بلکه طنز او گزندگی خاص خودش را دارد و دردها و آلام طیف وسیعی از شهروندان جامعه ایرانی را واگو می‌کند. «لبخند غیر مجاز» ۳۶ داستان، داستانک پیوسته و حکایت طنز را در خود جای داده است که برخی از آنها در چند بخش کوتاه روایت شده‌اند. برخی از آنها نیز تک بخشی و حتی چندخطی هستند.

فستیوال خنجر

خرید فستیوال خنجر

به تازگی کتاب «فستیوال خنجر» که شعرهای طنز منتشر نشده مرحوم سید حسن حسینی است توسط اسماعیل امینی گردآوری و توسط سوره مهر منتشر شده است.

خبرگزاری مهر

انتشارات سوره مهر

خرید کتاب لبخند غیرمجاز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر