menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسماعیل امینی

دکتر اسماعیل امینی شاعر طنز پرداز

دکتر اسماعیل امینی چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شعر هنر ملی و بخشی از هویت ایرانی ها است که بسیاری از گویش ها در مناطق مختلف کشور با آن شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط تاریخ و فرهنگ و مبادی اعتقادی نیز از طریق شعر شناخته می شود، اظهار کرد: در مراسم ها، جشن های مذهبی و سوگواری ها شعر محور و پایه اصلی است.

امینی با بیان اینکه شاعران و شعرهای خوب زیادی در کشور وجود دارد،عنوان کرد: شاعران بیش از آن که مشتاق چاپ کتاب شعر خود باشند باید به سرودن شعر های نو و بامحتوا روی بیاورند.

داور پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس مهمترین مشکل شاعران را علاقه شدید به چاپ اشعار اعلام کرد و ابراز داشت: شاعران نباید دورریزها و ضایعات شعری خود را منتشر کنند بلکه باید گزیده ها و شعرهای برجسته خود را چاپ و انتشار دهند.

امینی شعر را نوعی خلاقیت هنری دانست که به طور مرتب چارچوب جدیدی پیدا می کند، مخاطب خاص خود را دارد و شاعران نیز آن را برای مخاطبان ویژه خود می سرایند.

شاعر طنز پرداز کشور با اشاره به اینکه غزل قالب رایج سرودن شعر بیشتر شاعران بوده، افزود: شعر نیمایی ظرفیت بالایی برای بیان دارد که از سوی شاعران کشور کم سروده می شود و جای آن خالی است.

وی گفت: در حال حاضر شرایط برای ورود شاعران به عرصه شعر مهیا است و شاعران جوان کشور نیز با جدیت در این بخش ورود پیدا کرده اند.

امینی با بیان اینکه شعر بخشی از زندگی بوده و تمام زندگی نیست، بیان کرد: شعر از جاذبه های چشمگیری برخوردار است که نباید شاعران را از آموختن، مطالعه کردن و زندگی روزمره غافل کند.

شاعر برجسته کشور پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: این جشنواره در سال های گذشته نیز برگزارشده که توانسته است رضایت شاعران و دوستداران شعر را به خود جلب کند.

اسماعیل امینی

امینی حضور شاعران و استقبال از پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس را کم نظیر خواند و افزود: حضور منتقدان عرصه شعر و ادب فارسی در کهگیلویه و بویراحمد به شناسایی نقاط ضعف شاعران کمک شایانی خواهد کرد و زمینه تعالی و پیشرفت بیش از پیش شعر این استان را فراهم می کند.

پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس با حضور بیش از 30 شاعر برجسته کشور و کهگیلویه و بویراحمد تا 9 اسفند سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ادامه دارد.

جمهوری اسلامی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر