menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش سی و نهمین محفل شعر طنز «قند و نمک»

محفل شعر طنز قند و نمک شامگاه روز سه شنبه ۲۴ آذرماه با اجرای سعید بیابانکی و حضور جمعی از شاعران طنزپرداز و عوامل برنامه تلویزیونی «نقد شعر» در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، سی و نهمین برنامه از سلسله محافل ادبی طنز قند و نمک با حضور کوروش انصاری تهیه کننده و میرزایی تبار تصویربردار برنامه «نقد شعر» شبکه چهار برگزار شد.

در این محفل ادبی شاعرانی همچون حسین مدرسی، علی میرزایی، فرشته دانش پژوه، شروین سلیمانی، روح الله احمدی، نادر ختایی، مصطفی مشایخی، امیرسادات موسوی، محمدحسن صادقی، صابر قدیمی و علیرضا لبش، اشعار طنز خود را قرائت کردند.

در بخشی از این نشست امیر سادات موسوی، نویسنده و شاعر طنزپرداز به معرفی کتاب خود با عنوان «روزنامه پاکستان» پرداخت و گفت: این کتاب حاصل سفر دو هفته‌ای من به کشور پاکستان به صورت زمینی است.

سید امیر سادات موسوی در قند و نمک

وی افزود: روزنامه پاکستان یک سفرنامه است که با زبان طنز نوشته شده است و نه مطلب طنزی که ساختار سفرنامه داشته باشد. ویرایش سفرنامه نیز چند سال زمان برد، چرا که با وسواس زیاد، سعی کردم هر فصل را با دقت و حوصله ویرایش کنم و گاهی چند بار ساختار متن‌ها را تغییر داده‌ام و در این راه از تجربه دوستان و اهالی ادب نیز استفاده بردم.

در ادامه سعید بیابانکی ضمن معرفی ماهنامه طنز «سه نقطه» و خوانش بخش هایی از این مجله طنز، گفت: ماهنامه سه‌نقطه که عنوان «آخرین ماهنامه طنز فارسی» را بر پیشانی دارد به مدیر مسوولی محسن مؤمنی شریف و صاحب‌امتیازی حوزه هنری و با سردبیری امید مهدی‌نژاد منتشر می‌ شود.

خاطرنشان می شود، در این محفل ادبی مسابقه ذوق آزمایی برگزار شد و طی آن مخاطبان با کلماتی همچون بخیه، گوزن، تیر و ترانسپورت رباعی، دوبیتی و یا جمله طنز نوشتند که در پایان از سوی همایون حسینیان قرائت شد و سه نفر از برگزیدگان نیز معرفی شدند.

گالری تصاویر سی و نهمین برنامه طنز قند و نمک

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر