menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سید امیر سادات موسوی

سفرنامه سید امیر سادات موسوی به پاکستان بزودی منتشر می شود

امیر سادات‌ موسوی از انتشار كتاب سفرنامه خود به كشور پاكستان با عنوان «روزنامه پاكستان» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، این نویسنده و شاعر طنز‌پرداز كشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه كتاب سفرنامه‌اش مراحل پایانی ویراستاری را پشت سر گذاشته است، عنوان كرد: این اثر تا زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.
وی درباره سفرنامه‌اش گفت: این كتاب حاصل سفر دو هفته ای است كه به كشور پاكستان به صورت زمینی داشتم و به مرور احساس كردم اتفاقاتی كه برایم رخ می‌دهد و چیزهایی كه در این سفر می‌بینم ارزشمند است تا به دست دیگران هم برسد. این بود كه كتاب را در حدود ۱۰۰ صفحه و 13 فصل با موضوعات مجزا به نگارش درآوردم.
سادات‌موسوی با بیان این كه بسیار تلاش كرده‌ام تا در این اثر وقت مخاطب را هدر ندهم، افزود: این اثر با متنی روایی و طنزآمیز در 13 فصل نوشته شده كه هر فصل آن با یك موضوع كلی به پیش می‌رود. به طور مثال، یكی از فصول كتاب بیشتر درباره گروه‌های تروریستی است و فصلی دیگر درباره زبان و ادبیات در پاكستان است.

سید امیر سادات موسوی

سید امیر سادات موسوی

این نویسنده و شاعر طنز‌پرداز سفرنامه را قالبی مطرود دانست و خاطرنشان كرد: به این قالب ادبی كمتر پرداخته می‌شود و مخاطبان هم كمتر به سراغ آن می‌روند و به همین دلیل سعی كردم روایت‌های اثرم را در قالب طنزآمیز به مخاطب ارائه دهم. بهتر است این گونه بگویم كه «روزنامه پاكستان» یك سفرنامه است كه با زبان طنز نوشته شده است و نه مطلب طنزی كه ساختار سفرنامه داشته باشد. ویرایش سفرنامه نیز چند سال زمان برد؛ چرا كه با وسواس زیاد، سعی كردم هر فصل را با دقت و حوصله ویرایش كنم و گاهی چند بار ساختار متن‌ها را تغییر داده‌ام و در این راه از تجربه دوستان و اهالی ادب نیز استفاده بردم.
سیدامیر سادات موسوی متولد ۵ مهر ۱۳۶۹ اهل شهرستان ملایر و دانشجوی كار‌شناسی ارشد رشته‌ تاریخ علم دانشگاه تهران است. وی رتبه‌ اول شعر در جشنواره‌ طنز تهران و تقدیرشده در بخش شعر در هفتمین جشنواره‌ طنز مكتوب در سال ۹۱ است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر