menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یادداشت داوران بخش عکس نهمین جشنواره ی طنز سوره

به گزارش شیرین طنز، نهمین جشنواره طنز سوره با هدف پرورش استعدادهای جوان، ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی با موضوع آزاد و چالش های اقتصاد مقاومتی عصر یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ در حوزه هنری برگزار شد.

این جشنواره در بخش‌های استندآپ کمدی، داستان کوتاه، عکس، کاریکاتور، مقالات پژوهشی، نثر و نظم برگزار شد که در همه این بخش‌ها ۲۰۶۷ اثر به جشنواره ارسال شده و از این میان ۲۱۷ اثر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

در ادامه یادداشت داوران بخش عکس نهمین جشنواره ی طنز سوره به نقل از کتاب جشنواره را می خوانید، همچنین می توانید کتاب جشنواره را در پایان همین مطلب دانلود کنید :

محمد فرنود

عکاسی طنز، عکاسی نقادانه

عکاسی در حالِ حاضر، در جهانِ امروز به هنری بی بدیل تبدیل گشته و با تمامِ حرمت و قداستِ تمامیِ هنرها به جز سینمای مستند در بعد کاربردی، همه ی هنرها را به شاگردی دعوت میکند؛ چرا که عکاس واقعی با نگاهِ خلاقانه ی عکسِ خود، دیگران را به قضاوت درست رهنمون میسازد. به همین دلیل، تمام تکنیک و هنر عکاسی باید در خدمت محتوا قرار گیرد و عکاسانِ جوان و مستعد نباید محتوا را قربانیِ تکنیک کنند .

به اعتقاد من، چنانچه چند عکاس، از یک موضوعِ واحد در یک زمان عکس بگیرند، بی شک عکسها متفاوت خواهند بود.

پس این ساختار ذهنیِ عکاس است که نظر و نگاه خود را به چشمان دیگران میریزد و عکسِ واقعی و کاربردی، برگردانی از واقعیت است. عکاس واقعی، چشم یک اجتماع است! می بیند، کشف می کند و لحظه یی پُرمعنا را می رباید و کمتر از یک دقیقه در دنیای امروز، در چشمانِ جهانی، تزریق می کند و در نهایت شناخت به وجود می آورد.

عکاسیِ طنز نیز عکاسیِ نقادانه و گونه یی از عکاسی مستند اجتماعی است. عکسهای دیده شده در جشنواره طنز این دوره، بعضا عکسهایی قوی و با نگاهِ طنزآلود به مسائلِ اجتماعی ایران بوده اند و عکس هایی که از منظرِ داوران، انتخاب و برگزیده نشده اند فاقد معیارهای شورای سیاست گذاری بوده اند.

دانلود کتاب نهمین جشنواره طنز سوره

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر