menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب شعر طنز در حلقه رندان

کتاب طنز “روزنامه پاکستان” در جدیدترین محفل در حلقه رندان معرفی شد

نویسنده کتاب «روزنامه پاکستان» گفت: فکر می‌کنم اولین بار، مرزهای سیاسی را، مرض‌های انسانی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، عصر یک‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۴، تازه‌ترین برنامه ماهانه شب شعر طنز «در حلقه رندان» در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این برنامه که سعید بیابانکی و ناصر فیض اجرای آن را بر عهده داشتند،‌ تعداد زیادی از شاعران پیش‌کسوت و طنزنویسان جوان حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند. این اشعار طنز که با استقبال حاضران در این برنامه مواجه شد، موضوعات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی را در بر داشت و از حضور افراطی در فضای مجازی و آسیب‌هایش، شب یلدا، افتادن جرثقیل و … را شامل می‌شد.

بخش دیگری از این برنامه، به معرفی کتاب «روزنامه پاکستان» نوشته سید امیر سادات موسوی اختصاص داشت که شرح سفر دو هفته‌ای این نویسنده به پاکستان است. او در این برنامه، درباره انگیزه نوشتن این کتاب گفت: در سفری که به پاکستان داشتم، اصلا قصد نوشتن سفرنامه نداشتم؛ اما بعد از گذشت یکی دو روز از این سفر، متوجه شدم که چقدر این کشور از تصورات ما دور است. بنابراین تصمیم گرفتم آنچه برایم اتفاق می‌افتد را بنویسم تا از آنجا که ممکن است هر کسی به این کشور نیاید، خواننده این کتاب بتواند با پرداخت هزینه اندکی برای این کتاب (شش هزار تومان) همراه من سفری به پاکستان داشته باشد.

جلد روزنامه پاکستان

وی با خواندن بخش‌هایی از این کتاب برای حاضران، به جمله‌ای از این کتاب تاکید کرد: فکر می‌کنم اولین بار، مرزهای سیاسی را مرض‌های انسانی ایجاد کرده‌اند.

همچنین در بخش دیگری، ناصر فیض، درباره رابطه شعر طنز و موضوعات آیینی بیان کرد: دیده می‌شود بعضی شاعرها می‌خواهند شعر آیینی بگویند اما متاسفانه محدوده را در این زمینه نمی‌شناسند و این موضوع باعث می‌شود به بسیاری از ارزش‌ها بی‌حرمتی شود.

وی تاکید کرد: شاعری که می‌خواهد مضامین اخلاقی، ارزشی و مذهبی را در شعر طنز وارد کند، باید کاملا به مرزهایی که در این زمینه وجود دارد احاطه داشته باشد و دچار افراط و زیاده‌روی نشود؛ چرا که دیگر آن شعر از رده طنز خارج خواهد شد.

عباس ثمری، همایون حسینیان، نادر ختایی، رضا احسان‌پور، سعید طلایی، ناهید نوری، روح‌الله احمدی، کاوه جوادیه، حسن ملکان و چند شاعر طنزپرداز دیگر، از شاعرانی بودند که در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، «در حلقه رندان» نخستین و معتبرترین شب شعر طنز کشور است که به همت ابوالفضل زرویی نصرآباد در مرداد ۱۳۸۰پایه گذاری شد. ایجاد فضایی فرهنگی برای ارائه آثار طنزآمیز، کشف و پرورش استعدادهای جوان در زمینه طنز، حمایت و هدایت طنزپردازان جوان در جهت ارتقای سطح دانش تخصصی طنز، از اهداف مرکز محافل و جشنواره‌ها و دفتر طنز حوزه هنری برای برگزاری شب‌ شعر طنز «در حلقه رندان» است.

گزارش تصویری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر