menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

ناصر فیض : بالا بردن سواد طنزپردازان تازه کار در محفل در حلقه رندان

مدیر دفتر طنز حوزه هنری نقش مخاطبان در برنامه «در حلقه رندان» را حداکثری دانست و گفت: سعی کردیم تا در روند اجرای در حلقه رندان را به گونه برنامه‌ریزی کنیم که نقش مخاطب هم معنا پیدا کند و تنها مجری متکلم موحده نباشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری تغییر در روند برگزاری برنامه‌های ادبی را هر چند وقت لازم برشمرد و گفت: باید تغییرات به سمت پیشرفت و متفاوت برگزارشدن آن برنامه برود و اگر با یک همفکری و تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات متخصصان صاحب نظر این تغییرات اعمال می شود می توان امیدوار بود که برنامه ها هر سال متحول تر شود.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از برنامه در حلقه رندان گفت: ما سعی کردیم تا در روند اجرای «در حلقه رندان» به گونه برنامه ریزی کرده باشیم که نقش مخاطب هم معنا پیدا کند و تنها مجری متکلم موحده نباشد.
وی خاطرنشان کرد: خواندن اشعار طنز توسط حضار و مهیا کردن شرایطی برای بالا بردن سواد افراد تازه کار که قصد ورود به دنیای طنزپردازی را دارند یکی از سیاست‌‎های این برنامه است و تاکنون هم طبق نظرسنجی هایی که داشتیم این برنامه توانسته موفق باشد.

فیض اجرای این برنامه توسط داریوش کاردان را به واسطۀ سابقه طولانی وی در فضای طنز کشور در مخاطب پسند شدن آن تأثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: سال ها حضور این هنرمند در برنامه های طنز رادیو و تلویزیون و شناخت چهارچوب های اخلاقی، سیاسی و … یکی از مواردی است که در انتخاب وی برای اجرای «در حلقه رندان» مؤثر بود و حتی در اولین برنامه ای که برگزار شد، اجرای موفق و مخاطب پسندی را از وی مشاهده کردیم.

نویسنده کتاب «فیض بوک» با اشاره به اینکه طنز حوزه هنری باید همسو با اهداف این نهاد فرهنگی و هنری باشد، خاطرنشان کرد: این نهاد فرهنگی داعیه دار ارزشها و مباحثی است که همسو با اهداف عالی انقلاب است و از این نظر، طنز هم که یک برنامه ای در میان سایر برنامه های حوزه هنری است باید نشئت گرفته از همین اهداف باشد و باید از مطرح کردن مواردی که اخلاق را زیر سؤال ببرد، پرهیز کند.

گفتنی است، محفل «در حلقه رندان»، یک‌شنبه های آخر هر ماه برگزار می‌شود و شاعران طنزپرداز تازه‌ترین آثار خود را برای مخاطبان می‌خوانند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر