menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گفتگو با کارتونیست گیلانی، نوید بازرگانیان + آثار

نوید بازرگانیان متولد ۱۳۷۴، اهل گیلان از شهر سر سبز لنگرود، در یک خانواده فرهنگی بزرگ شد، در حال حاضر دانشجوی مهندسی صنایع غذاییه و علاوه بر این در شهرشون ایشون را به عنوان مدیر چاپ تیراژه هم میشناسن، و اونجا هم فعالیت داره و خدا رو شکر میکنه که تا امروز تونسته با کارهایی که منتشر کرده واسه ۱ ثانیه هم شده لبخند رو روی لبای مردم سرزمینش بیاره و از این بابت خیلی خوشحاله.

گفتگوی پایگاه خبری شیرین طنز با کارتونیست لنگرودی، نوید بازرگانیان را در ادامه می خوانید :

• از کارتونیست‌های داخلی آثار چه کسانی را دنبال می‌کنید؟
آثار بیشتر دوستان و اساتید گرامی رو دنبال میکنم چون معتقدم هر کسی که توی این کار اثری رو منتشر میکنه دیدگاه و طرز فکر خودشو داره و باید به اثر همه احترام گذاشت و ازش دیدن کرد، چون واسه کاری که داره منتشر میکنه وقت گذاشته و زحمت کشیده و این با ارزشه.

• از بین تمام آثار منتشر شده خودتان، کاری هست که بیشتر از همه دوستش داشته باشید؟
اولین کاری که منتشر کردم.

• کاریکاتور از نگاه شما؟
بهترین راه رساندن مطالب از طریق طنز.

• هنر کاریکاتور، هنر طنز تصویری‌ست. اما طنزی که نخنداند، همچنان طنز است؟
بله، طنز تلخ هم میشه اسمشو گذاشت.

• چه نوع اخباری شما را برای کارتون کشیدن بیشتر سر ذوق می‌آورد؟
موفقیت های کشورم در هر زمینه ای.

• آرزوی شما به عنوان یک کارتونیست؟
روزی اسمم به عنوان یکی از کارتونیست های خوب و موفق کشورم مطرح بشه البته این فقط آرزوی من نیست بلکه آرزوی هر کارتونیستی هستش و یکی دیگه از آرزوهام تو این کار اینه که در استان یا شهر خودم جشنواره یا مسابقه ای برگزار بشه تا همه ی علاقه مندان بتونن حضور داشته باشن و اثر خودشون رو ارائه بدن، البته این کار بدون حمایت مسئولین شدنی نیست و من امیدوارم که مسئولین به فکر باشند.

• به عنوان کاریکاتوریست، زشتی ها و آدم های بد در کجای نگاه شما قرار دارد؟
حقیقتش اصلاً دوست ندارم در مورد کسی بد بگم و یا در موردش بخوام زود قضاوت کنم، کلاً با زود قضاوت کردن مخالفم. اولین نمایشگاه خودم رو هم با موضوع “زود قضاوت نکنیم” اجرا کردم و سعی میکنم در کاریکاتورهام رفتارهای غلط و اشتباه رو به تصویر بکشم.

• چه توصیه ای برای علاقه مندان به کاریکاتور دارید؟
هنر تو هر رشته ای و هر کاری مثل یک گنچ پنهان در وجود آدمی نهاده شده فقط باید اونو کشفش کرد حالا در هر زمینه ای، تا جایی که یادم میاد وقتی ۳ ساله بودم، پدر و مادرم برام دفتر نقاشی با مداد و مداد رنگی در اختیارم گذاشتن، وقتی شروع میکردم به کشیدن هر خطی در نقاشی من یک معنی و مفهوم خاصی برای خودم داشت که بعد از کشیدن برای همه توضیح میدادم و وقتی شروع به کشیدن میکردم در عرض ۲ ساعت یک دفتر نقاشی رو تموم میکردم که توی فامیل معروف شده یودم به این موضوع. شخصاً دوست دارم به کسانی که نقاشیشون خوبه یا علاقه دارن تا حدی که تواناییشو دارم کمک کنم و آموزش بدم که یکم سطح نقاشیشون رو بکشم بالا و الانم به کسایی که دوست دارن بیان تو این کار ،تمرین های خلاقیت در نقاشی میدم، البته پدر مادرا هم نقش مهمی دارن وقتی میبینن بچشون نقاشیش خوبه یا علاقه داره بفرستند کلاس های نقاشی خیلی تاثیر داره من شخصا ًتاثیرشو دیدم چون به هر حال تمریناتی که داده میشه کمک میکنه ولی به شرطی که ادامه بدند.

• چگونه به ایده های اولیه کاریکاتورهایتان می‌رسید؟
بعضی اوقات موضوعی به طور تصادفی به ذهنم میاد و روش فکر میکنم تا روی کاغذ ببرمش، بعضی وقت ها هم به موضوع یا متن خاصی فکر میکنم تا بتونم به اون ایده و خلاقیتی که دلم میخواد برسم و تو کارم ازش استفاده کنم و ممکنه چند روز هم طول بکشه تا به نتیجه ی مطلوب برسم، چون بیشتر کارام با اجسام هستش گاهی اوقات ممکنه یک هقته فقط دنبال جسم مورد نظرم باشم.

• تاکنون چه مقام‌هایی را کسب کرده‌اید؟
جایزه و لوح تقدیر زیاد گرفتم ولی هنوز واسه مقام تو مسابقه ای شرکت نکردم، یکی از دلایلشم اینه که توی استان یا شهر خودم مسابقه ی خاصی برگزار نشده تا من و بقیه دوستان خودمون رو محک بزنم و امیدوارم که بشه. البته خودم به جشنواره های بین المللی فکر میکنم اما چون دانشجو هستم فعلاً یکم برام سخته، همیشه هم تاریخ جشنواره ها نزدیک با تاریخ امتحاناتم بوده، به هر حال باید روی کار وقت گذاشت و تمرکز کرد، دوست ندارم الکی یه کاری رو بکشم و بقرستم، دوست دارم اونقدر خوب باشه که انتخابش کنن. قطعاً تو برنامه هام هستش ولی انشالله بعد از اتمام دانشگاه.

• در حال حاضر در زمینه کاریکاتور چه فعالیت هایی انجام میدین یا قراره انجام بدین؟
هر ساله نمایشگاه کاریکاتورهام پابرجاست و در شهر خودم و شهرهای مجاور برگزار میکنم. و الان هم دارم روی کتاب داستان با همون کارتون هایی که منتشر کردم به زبان ساده تر برای کودکان کار میکنم و قراره چاپ بشه، فکر میکنم کتاب خوب و متفاوتی بشه و امیدوارم که همه خوششون بیاد.

• با مجله یا روزنامه ای هم برای کارتون همکاری دارید؟
یه روزنامه ای با بنده صحبت کردن ولی هنوز قطعی نشده ولی به زودی قطعی میشه و در روزنامه قرار میگیره، اما با مجله طنز و کاریکاتور بعد پنجم اقتخار همکاری دارم و خوشحالم در کنار اساتید و دوستان بزرگوار در یک مجموعه مشغول به کار هستم.

• از این‌که وقت گران‌بهای خود را در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزاریم.
بنده هم تشکر میکنم از شما و جا داره یه تشکری هم بکنم از پدر و مادرم عزیزم که همیشه حامی من بودن و هستند، دختر دایی عزیزم که همیشه منو تو این راه تشویق کرد و تمامی دوستان و مردم خوب و مهربانم که همیشه هوادار من بودند.

در ادامه چند نمونه از آثار نوید بازرگانیان را می بینید :

علاقه مندان می توانند آثار آقا نوید را در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنند :

https://www.instagram.com/navidbazarganian

https://telegram.me/navidbazarganian

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر