menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ساعد هدایتی

گفتگوی خودمانی با ساعد هدایتی

به بهانه بازی‌اش در سریال «سایه روشن» سراغش رفتیم؛ كاری كه كاملا جدی است. ساعد هدایتی در سایه روشن ایفاگر نقش یك وكیل است؛ نقشی كه قبلا هم……

بازی دركارهای غیرطنز دشوارتر است
او در بیشتر كارهای مهران مدیری حضور داشته است و اتفاقی در بیمارستان با این كارگردان آشنا شد و از آن به بعد زندگی‌اش رنگ دیگری گرفت. اما این بار به بهانه بازی‌اش در سریال «سایه روشن» سراغش رفتیم؛ كاری كه كاملا جدی است. ساعد هدایتی در سایه روشن ایفاگر نقش یك وكیل است؛ نقشی كه قبلا هم در سریال «به كجا چنین شتابان» آن را تجربه كرده بود، اما آنجا كاملا یك فرد منفی بود. به هر حال ساعد هدایتی این‌گونه به سوالاتمان پاسخ می‌دهد.

ساعد هدایتی

از حضور در سریال سایه روشن بگویید.
از طرف یكی از دوستانم برای بازی در این سریال دعوت شدم و پس از خواندن فیلمنامه پذیرفتم كه در آن حضور داشته باشم. چون هم كاراكتری را كه برایم در نظر گرفته شده بود، دوست داشتم و هم قصه، قصه خوبی بود و از همه مهم‌تر این كه آرش معیریان را به عنوان یك كارگردان بسیار خوب قبول دارم و كار كردن با این كارگردان جوان برایم افتخاری بود.

شما در این سریال، عهده‌دار نقش وكیل هستید. خودتان چه نگاهی به این حرفه دارید و فكر می‌كنید در جامعه ما چه جایگاهی دارد؟
وكالت یك شغل محترم و تاثیرگذار است و با خیلی از مسائل مردم ارتباط دارد و از این نظر تكیه‌گاه خوبی هم برای آنها محسوب می‌شود.

فكر می‌كنید وكیل سریال سایه روشن توانسته تكیه‌گاه خوبی برای دیگران باشد؟
وقتی قصه بیشتر جلو برود، خواهید دید این وكیل چه جایگاهی دارد و می‌كوشد مطابق قانون همه چیز را به نحو درست پیش ببرد. حتی در جایی كه فرزندانش با مشكل روبه‌رو می‌شوند قانون را همان‌گونه كه هست، اعمال می‌كند.

شب های برره

غیر از نقشی كه در فیلمنامه برای شما نوشته شده بود، خودتان در ارتباط با این شخصیت، چه چیزی به آن اضافه كردید؟
دوست داشتم مخاطب تاثیر و نگاه مثبتی را نسبت به این كاراكتر پیدا كند. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و مخاطب هم نقشم را دوست داشته باشد.

در زندگی شخصی‌تان تا چه حد به قانون مقید هستید؟
من بسیار تلاش می‌كنم آدم قانونمندی باشم و معمولا هم سعی می‌كنم با رعایت قانون اموراتم را بگذرانم. حتی اگر جایی به ضررم هم باشد، باز هم قانون را رعایت می‌كنم و معتقدم اگر همه افراد قانون را بخوبی اجرا كنند، هیچ مشكلی پیش نخواهد آمد.

معمولا شما را در كارهای طنز مهران مدیری می‌بینیم و چند سالی است كه در كارهای جدی‌تر ایفای نقش می‌كنید. چه شد كه به سمت كارهای غیرطنز آمدید و كمتر با مهران مدیری كار می‌كنید؟
خیلی‌ها این نكته را به من یادآوری می‌كنند، اما واقعا این‌گونه نیست. من در كارهای غیرطنز زیادی بازی كرده‌ام. به هر حال دلیل خاصی وجود نداشت. شاید مهم‌ترین دلیلش این باشد كه یك بازیگر باید بتواند در تمام ژانرها بازی كند. یعنی توانایی ایفای هر نقشی را داشته باشد. به همین علت نمی‌خواهم تنها در یك ژانر بازی كنم و از این نظر دچار كلیشه شوم.

بازی در كارهای طنز سخت‌تر است یا جدی؟
به نظرم بازی در كارهای جدی مشكل‌تر است، چون در طنز بداهه‌پردازی و خلاقیت، نقش بسزایی دارد و بازیگر می‌تواند از این نظر ملموس‌‌تر و روان‌تر بازی كند. ولی این مساله در كارهای غیرطنز وجود ندارد و آنجا كارگردان است كه اجازه بداهه یا هر مورد دیگری را می‌دهد. برای همین بازی در كارهای جدی كمی دشوارتر و اصولی‌تر است.

فكر می‌كنید سایه روشن توانسته مخاطبانش را جذب كند؟
بله. چون قصه این مجموعه به گونه‌ای است كه هرچه جلوتر می‌رود، جذاب‌تر می‌شود. به هر حال هر كاری به زمان نیاز دارد و با گذشت زمان است كه مخاطب با یك كار همذات‌پنداری می‌كند. با این حال به نظرم سایه‌ روشن، ظرفیت جذب مخاطب را دارد و امیدوارم در نهایت مخاطبان موفق شوند پیام اصلی سریال را درك و دریافت كنند.

در این سریال بازیگران آماتور زیادی هم بازی می‌كنند، حضور این افراد در كار چه تاثیری دارد؟
قطعا حضورشان مثبت نخواهد بود، چون وقتی بازیگران آماتور مقابل بازیگر حرفه‌ای قرار می‌گیرند، به دلیل كمبود تجربه نمی‌توانند بده بستان خوبی با یكدیگر داشته باشند و همین‌ موضوع باعث برداشت‌های متعدد می‌شود. به هر حال اگر همه بازیگران با تكنیك‌های بازیگری بخوبی آشنا باشند، تهیه‌كننده و كارگردان هم می‌توانند با خیال راحت‌تری كار كنند، چون در نهایت هم سرعت كار بالا می‌رود و هم خروجی آن با كیفیت بهتری خواهد بود.

شما چطور خودتان را به یك نقش نزدیك می‌كنید؟
من تجربه بازی در نقش وكیل را قبلا هم داشتم (در سریال به كجا چنین شتابان).‌ اما در سایه روشن سعی كردم یك وكیل تازه را به نمایش بگذارم كه با كار قبلی‌ام متفاوت باشد. به هر حال ابتدا برای نقشی كه قرار است بازی كنم، یك شناسنامه طراحی می‌كنم و سپس به او نزدیك می‌شوم.

كار با آرش معیریان چطور تجربه‌‌ای بود؟
ایشان عادت داشتند سكانس و پلان‌ را با هم بگیرند كه از این نظر بازی واقعا برایمان نفسگیر بود. با این حال همكاری با ایشان تجربه متفاوت و ارزشمندی بود.

بازی در نقش مثبت یا منفی برایتان فرقی هم می‌كند؟
خیر. بیشتر برایم تاثیرگذاری نقش مهم است و این كه نقشی كه قرار است ایفا كنم كجای قصه قرار دارد.

اگر ساعد هدایتی با مهران مدیری در بیمارستان آشنا نمی‌شد،‌ حالا در چه موقعیتی قرار داشت؟
حدسش خیلی مشكل است. باید بدانید من از كودكی به این حرفه عشق می‌ورزیدم و این كار جزو دغدغه‌هایم بوده و هست.

مهران مدیری (2)

فكر می‌كنید تاریخ مصرف ساعد هدایتی تا چه زمانی است؟
تا وقتی مردم كار مرا بپذیرند و دوست داشته باشند. در غیر این صورت از گردونه هنر خارج می‌شوم.

در آینده شما را با چه كاری خواهیم دید؟
در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «بانویی از ماه» هستم كه كارگردانی آن به عهده مهوش مهری است و تا الان نزدیك 60 درصد كار پیش رفته است.

نقش‌تان چیست؟
ترجیح می‌دهم در مورد نقشم صحبت نكنم.

و ساعد هدایتی در یك جمله…
یك آدم ساده كه عاشق زندگی و مردم كشورش است.

سیمرغ

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر