menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب شعر طنز در حلقه رندان

گزارش شب شعر طنز “در حلقه رندان ۱۱۵”

یکصد و پانزدهمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» یکشنبه ۲۵ خرداد با حضور طنزپردازان و علاقه مندان به طنز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

سعید بیابانکی شاعر و مجری این برنامه با عرض تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: برنامه طنز در حلقه رندان ماه آینده به دلیل ماه مبارک رمضان برگزار نمی شود.

-طبق روال همیشه طنزپردازان به روی سن آمدند و شعرهای خود را خواندند، شعرهایی به روز و جالب که برای علاقه مندان به این عرصه جالب و قابل تقدیر بود.

-نکته قابل توجه در این برنامه حضور کودکانی بود که اگر به آنان توجه شود در نوع رفتار و نوع بازی هایشان طنز سالم را می توان حس کرد. طنزی که از درونیات و طینت پاکشان بر می آید و هیچ کسی را آزرده خاطر نمی کند بلکه تنها لبخندی از ته دل را برای همگان به ارمغان می آورد.

مهدی استاد احمد، صابر قدیمی، سعید طلایی، روح الله احمدی، کاوه جوادیه، مهدی فرج الهی، علیرضا روشن روان، سمیرا سادات موسوی، حامد اسحاقی، مژگان مطهری، اسماعیل امینی و … در این برنامه اشعار طنز خود را قرائت کردند.

-جالب بود به دلیل برگزاری جام جهانی و بازی حساس والیبال مقابل برزیل نسبت به برنامه های قبل در حلقه رندان استقبال کمتری از سوی مخاطبان شده بود، و این نشان دهنده آن است که علاقه مندان به طنز دغدغه والیبال و فوتبال هم دارند.

سعید بیابانکی در حاشیه برنامه نامی از کتاب «فستیوال خنجر» برد و اشعاری را انتخاب و برای مخاطبان حاضر در برنامه خواند. ضمن آن که کتاب فستیوال خنجر اشعار سید حسن حسینی است و بیشتر در قالب موزون سروده شده و چند شعر نیز در قالب سپید دارد.

اسماعیل امینی درباره کتاب «فستیوال خنجر» گفت: سید حسن حسینی در اشعار خود به موضوعات و مصداق‌هایی پرداخته که به دلیل قابل تعمیم بودن می‌توان از آن‌ها در زمان‌ها و مکان‌های مختلف استفاده کرد و در غیر این صورت اشعار بیشتر حرف فلسفی می‌شود تا اندیشمندانه و حکیمانه. البته امینی معتقد است که شعرهای طنزی که طنزپردازان در این برنامه می خوانند بیشتر ادیبانه است تا حکیمانه.

-اشعار سید حسن حسینی در کتاب«فستیوال خنجر» به طنز مشهور نیستند و البته نگاه تلخ و گزنده هم ندارند. از این رو می توان اشعار او را اندیشمندانه نامید.

-یک سوال از طنزپردازان عزیزی که خیلی ابراز ارادت به دوستان شاعر خود دارند این است که چرا وقتی شعر خود را می خوانند از جلسه بیرون می روند و منتظر نمی مانند تا شعر دوستان خود را بشنوند؟

-نکته جالب دیگر در این برنامه، خوابیدن چند مخاطب بود که باید به آنان توصیه شود اینجا برنامه طنز است و طنز قرار است انسان را به فکر و اندیشه وا دارد و خنده ای بر لب بنشاند، لطفا به خواب عمیق نروید.

پایگاه خبری حوزه هنری

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. سيداسماعيل پورحاج:

    سلام
    باتشکر فراوان از اطلاع رسانی در خصوص حلقه رندان
    بعضی از شاعرانی که در این گزارش اسامی آنها آمده فقط در جلسه حضور داشتند و فرصت نشد که اشعارشان را بخوانند(مثل آقای کاوه جوادیه).از طرفی این حقیر شعری( با عنوان عوض کنم) را با اجازه اساتید عرضه داشتم که مورد تحسین حاضرین نیز قرار گرفت، لکن (اطمینان دارم بصورت کاملا” سهوی) اسم و تصویرم در این گزارش از قلم افتاده است.
    بازهم از زحمات مدیر محترم سایت کمال تشکر را دارم.
    سیداسماعیل پورحاج

  2. سيداسماعيل پورحاج:

    بنام خداوند لوح و قلم
    ابیات زیر استقبالی است از شعر استاد فیض باعنوان “باید که شیوه سخنم را عوض کنم”
    که در یکصدوپانزدهمین شب شعر طنز” در حلقه رندان”(مورخ ۲۵ / ۳ / ۹۳ )توسط اینجانب ارایه گردید.
    “باید که شیوه سخنم را عوض کنم”
    یا اینکه رنگ پیرهنم را عوض کنم
    باید در این زمانه پر رنج و بی حساب
    شیب تورم وطنم را عوض کنم
    باید در این سیاهی بی حد و حصر شهر
    با اندکی حقوق زنم را عوض کنم
    باید در این خرابی آباد این دیار
    خانه و بام ساختنم را عوض کنم
    با این لگن که کار به جایی نمی رسد
    باید که نوع این لگنم را عوض کنم
    با این همه لوازم آرایش جدید
    باید که صورت و بدنم را عوض کنم
    باید در این هوای پر از دود و همهمه
    راه جدید سوختنم را عوض کنم
    با مشکلات زندگی و جبر و اختیار
    باید که نوع پر زدنم را عوض کنم
    با این همه تنوع آثار و شعر خوب
    باید ردیف این غزلم را عوض کنم.
    باتشکر فراوان از مدیر و همکاران محترم سایت
    سیداسماعیل پورحاج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر