menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سکته ملیح سعید بیابانکی

شعرهای طنز سعید بیابانکی با عنوان سکته ملیح در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.
در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «سکته ملیح» سعید بیابانکی با حضور حمیدرضا شکارسری، جواد محقق، حسین قرآیی، حجت‌الاسلام عسگر آقایی، شراره کامرانی، سودابه امینی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجموعه‌شعر «پناه بر سکوت» سروده شراره کامرانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت که سودابه امینی نویسنده و شاعر در این مراسم بیان داشت: خانم کامرانی از شاعران مطرح کشور به شمار می‌روند آن هم به خاطر این است که حضور مستمری در شعر دارند و شعرهایی در قالب سپید سروده‌اند.

کتاب سکته ملیح

وی با اشاره به این مطلب که شراره کامرانی تجربه خوبی هم در حوزه ترجمه دارد، ادامه داد: کتاب شعر «پناه بر سکوت» یک منطق رعایت کودکانه است یعنی شاعر بدون اینکه کودک‌سرایی کند و برای کودکان شعر بگوید، نسبت به عالم هستی به منطق روایت رسیده است.

در ادامه، چندین قطعه شعر از کتاب سعید بیابانکی با عنوان «سکته ملیح» قرائت شد و سپس شاعر این کتاب گفت: یک اشکال جدی در این کتاب وجود دارد (با لبخند) و آن این است که تولد بنده ۱۳۴۱ عنوان شده که بنده آن را تکذیب می‌کنم.

وی اضافه کرد: زمانی که در اصفهان بودم، روزنامه‌ای تیتر خبرش را اینگونه نوشته بود که سکته ملیح سعید بیابانکی، در آن زمان هر کس را می‌دیدم می‌گفت بهتر شدی الحمدلله؟ کسالت برطرف شد؟

ببابانکی ادامه داد: به قول یکی از دوستان، کتاب جدی را باید رونمایی کرد، اما کتاب طنز را روکم‌نمایی. کتاب شعر «سکته ملیح» دربردارنده ۵۰ شعر طنزآمیز است که برخی از آنها طنز جدی و برخی دیگر اصلاً جدی نیست.

در ادامه مراسم، حمیدرضا شکارسری درباره مجموعه شعر پناه بر سکوت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: معتقدم اگر می‌خواهید به روزگار حال معاصر نگاه بیندازید آن هم از زاویه متفاوت، می‌توانید این کتاب را و کتاب «سکته ملیح» سعید بیابانکی را مطالعه کنید.

سعید بیابانکی

وی اضافه کرد: کتاب شعر «پناه بر سکوت» سروده شراره کامرانی، مشکلات اقتصادی را به سهولت و با استفاده از رگه‌های طنز در قالب شعر بیان کرده است، به گونه‌ای که اگرچه این کتاب در قالب شعر و به زبان جدی است اما رگه‌های طنز در آن به وضوح مشاهده می‌شود.

در ادامه این مراسم، طارمی یکی از شاعران جوان کشورمان با اشاره به این مطلب که بانوان باید با قوت بیشتری شعر بگویند، بیان کرد: ما در کتاب شعر «پناه بر سکوت» با شعر و ادبیات کلاسیک مواجه نیستیم بلکه با شعر سپید مواجه می‌شویم.

در پایان این مراسم از کتاب «سکته ملیح» سروده سعید بیابانکی و کتاب «پناه بر سکوت» سروده شراره کامرانی رونمایی شد.

خرید کتاب سکته ملیح

فارس

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. sara:

    سلام قیمتش چه قدره؟؟؟

    • مدیر در پاسخ به sara:

      سلام
      ناشر: شهرستان ادب
      تعداد صفحات: ۱۰۶ صفحه
      سال انتشار: ۱۳۹۳
      شمارگان: ۲۰۰۰
      نوبت چاپ: اول
      قیمت: ۸۰۰۰ تومان
      قطع: رقعی
      بزودی در فروشگاه شیرین طنز با تخفیف ویژه در این لینک توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر