menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش اختتامیه چهارمین جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور ایران

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور ایران با موضوع چهره و تجلیل از هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی، استاد سیاوش مه رو برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور ایران با موضوع چهره و تجلیل از هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی، شاعر، فرهیخته و ادیب اهل آشخانه، استاد سیاوش مه رو شامگاه پنج‌شنبه بیست و چهارم اسفندماه در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه آشخانه برگزار شد.
عباس ناصری، مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی در این آیین با اشاره به اینکه جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور در خراسان شمالی زمینه‌ساز معرفی استعدادهای جدید کارتون و کاریکاتور است، اضافه کرد: در این فراخوان هر ۴۰ روز جشنواره کارتون و کاریکاتور داریم که در آن یکی از چهره‌های فرهنگی استان از شاعران و نویسندگان را به عنوان موضوع جشنواره مطرح می‌کنیم تا هنرمندان کشور به اجرای کاریکاتور از چهره آن هنرمند بپردازند.

وی ادامه داد: پس از آن کارها داوری می‌شوند و درنهایت مراسم تجلیل از آن هنرمند و برگزیدگان جشنواره چلگی برگزار می‌شود.
ناصری افزود: استان خراسان شمالی مبدع و اولین برگزارکننده طرح چلگی در دنیا و کشور بوده و هدف از برگزاری این جشنواره استعدادیابی و معرفی نیروهای جدید به عرصه هنر کارتون و کاریکاتور است.
مسئول خانه کاریکاتور استان افزود: چلگی کارتون از سال ۹۶ آغاز شده و تا برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور که در اواسط سال آینده خواهد بود ادامه دارد.
وی تصریح کرد: فراخوان پنجمین دوره جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور ایران با موضوع چهره محمود اکرامی‌فر شاعر برجسته اسفراینی هفته آینده قبل از سال نو منتشر می شود.
ناصری اظهار داشت: استان‌های آذربایجان غربی، مازندارن، اردبیل، بوشهر، قم، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، تهران، البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، گلستان، کرمان، کردستان، سمنان، آذربایجان شرقی، قزوین و همچنین هنرمندانی از جزیره کیش و کشور افغانستان به دبیرخانه جشنواره آثار ارسال نمودند.
گفتنی است، در این مراسم نمایشگاه کاریکاتور از آثار برگزیده چهارمین جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور ایران برپا شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر