menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

همسریابی اینترنتی

همسریابی اینترنتی و بسته‌ی پیشنهادی یک طنزپرداز

همسریابی با یافتن یک همسر خوب برای تشکیل یک زندگی خوب با مشترک مورد نظر البته یک امر بسیار خوبی می‌باشد که نیاز به توضیح ندارد. توضیح آن که برای حصول این معنا از هر طریق صوابی می‌شود اقدام کرد.

چه با واسطه کردن خواهر و مادر و عمه و خاله و دایۀ مهربان تر از مادر و سایر در و همسایه که لازم نیست نامشان فاش شود؛ چه از طریق تلفن و فکس و ایمیل و اینترنت و سایر مظاهر ارتباطی پیشرفته که می‌توانند در مسیر درست استفاده شوند و پیوند دهندۀ قلب  ها باشند.

گاهی ممکن است شما از یک کسی خوشتان بیاید که مثلاً آن طرف ینگۀ دنیا بوده باشد. خب، در اینجا دیگر نمی‌شود عمه و خاله را راهی آن سوی دنیا کرد. باید با استفاده از وسایل ارتباط جمعی جدید ـ از قبیل همان وسایلی که پیشتر عرض شد ـ با خانوادۀ طرف مرتبط شد و در صورت لزوم، عکس طرفین را هم از طریق ایمیل برای همدیگر ارسال کرد. همچنان که اگر لیلی و مجنون هم در عصر حاضر تشریف داشتند؛ ناگزیر از ارسال پیامک برای هم بودند. به خصوص در مواقعی که تلفن همراهشان بنا به دلایلی آنتن نمی‌دهد.

از ملحقات نظامی:

چو مجنـون سوی لیلـی کرد میلـی / سریعـــاً زد بـــرای وی ایمیلـــی

نوشتش: پس بگو کی می‌کنیم عقد / شـدم من خستـه از اوضـاع، خیلـی

با این احوال، امکان سوء استفاده از این امکانات تکنولوژیک هم هست. همچنان که ممکن است به تلفن منزل شما زنگ بزنند و داخلش فوت کنند و شما مجبور شوید از مخابرات بخواهید که این مزاحم تلفنی بیکار الدوله را از طریق سر سیم ردیابی و شناسایی کند.

فضای مجازی اینترنت نیز به لحاظ گستردگی فراشمولی که دارد، بیشتر از هر وسیله ارتباطی، می‌تواند بسترساز افرادی شود که قصد کلاهبرداری با یک حرکت دوضرب دارند.

اینجاست که خانواده ها و بیشتر خود افراد باید شدیداً مراقب باشند که فریب نخورند. ای بسا یک آدم نود ساله که با شما چت می‌کند و خودش را یک جوان برومند بیست ساله قلمداد می‌کند.

دیپلم ردی دارد، اما خودش را تحصیل کردۀ دانشگاه کمبریج معرفی می‌نماید. لهذاست که نیروی انتظامی به فکر شناسایی سایت هایی افتاده است که به اسم همسریابی ، بیشتر همسر ربایی می‌کنند. کاری با طرف می‌کنند که اگر همسر دارد، از همسرش جدا شود؛ اگر هم فاقد همسر است، سر از راههای دیگر در آورد و دور همسریابی را خط بکشد.

بسته پیشنهادی:

در همین راستا به کاربران اینترنتی جویای همسر توصیه می‌کنیم که حرف های ما را جدی بگیرند و خوشبخت شوند. خوشبختانه نیروی انتظامی نیز علیرغم تمامی گرفتاری ها به فکر مسائل خانوادگی و همسریابی شما هست و خدا را از این بابت شاکریم. با این وجود، توصیه های ما هم بی ضرر نیست:

۱ـ اجتناب از سایت های فیلترشده: از طریق سایت های فیلتر شده، دنبال زوج و زوجۀ مورد نظر خود نگردید. آخر و عاقبت ندارد. این سایت که می‌روی، به ترکستان است.

۲ـ نصب آنتی ویروس: حتماً روی رایانۀ خود آنتی ویروس نصب کنید. بعضی از سایت های همسریابی ممکن است دست افراد مریضی باشد که همینطور بیخودی از خودشان ویروس در کنند که محیط فکری شما را آلوده نمایند.

۳ـ استفاده از عمه و خاله: حتماً از تجربیات همسریابی عمه و خاله خود غافل نشوید. آنها را کنار دست خود بنشانید و از آنها بخواهید که به صفحۀ مانیتور نگاه کنند و نظرشان را راجع به مورد بگویند. فرق بین مانیتور با تلویزیون را حتماً به آنها آموزش دهید.

۴ـ به کار بردن ای دی اس ال: ردیابی و شناسایی فرد مورد نظر خود را با استفاده از شبکه ای دی اس ال شتاب دهید تا زودتر بتوانید تصمیم لازم را بگیرید و عاقد را خبر کنید. برای عقدکردن حتماً از فضای مجازی اینترنت خارج شوید و دستگاه خود را دیسکانت کنید.

۵ـ چت کردن صحیح زوجین: در هنگام چت کردن با همدیگر به قصد کسب آشنایی بیشتر، هرگز چت و چرت را باهم اشتباه نگیرید. چت‌کردن با چرت گفتن، زمین تا آسمان فرق و توفیر دارد. بعد وصلت نیز سریعاً دست از چت کردن بردارید و به حالت فیس تو فیس با هم صحبت کنید.

چت آخر: گشتـه ام در جهـان و آخـر کـار / با کسی چت نموده ام که مپرس!

نویسنده : رضا رفیع

منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر