menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هفت خوان کرونایی

هفت خوان کرونایی و روحیه بخشی رستم و زکریا به مردم

طراح پویانمایی «هفت خوان کرونایی» نقش هنرمندان در بحران‌ها را به سه بخش سازنده، مخرب و خنثی تقسیم‌بندی کرد و گفت: هنرمند انتخاب می‌کند در این شرایط چه نقشی داشته باشد، ما در کشور یک خانواده بزرگ هستیم؛ بنابراین نخست باید رابطه خویشاوندی خود را با جامعه تعریف کنیم و برای اثبات تعلق خاطر خود رفتار سازنده داشته باشیم.

جمال رحمتی این روزها با مجموعه انیمیشن هفت خوان کرونایی موفق شده بینندگان زیادی را در شبکه های اجتماعی جذب این اثر کند. انیمیشن‌ یا پویانمایی هفت خوان کرونایی با بهره از شخصیت‌های شاهنامه همچون رستم در ۷ قسمت توسط جمال رحمتی و با صداپیشگی محمدرضا صولتی با موضوع مبارزه با کرونا با هدف روحیه‌بخشی به مردم روزهای شیوع بیماری کرونا ساخته و عرضه شده است که در اولین قسمت این اثر با عنوان رستم و زکریا علیه کرونا شاهد مبارزه رستم با ویروس کرونا هستیم که در این نبرد رستم با گرز و شمشیر و تفنگ قادر به شکست این ویروس نیست و در نهایت با الکلی که زکریای رازی برایش می‌آورد ویروس را از بین می‌برد.

به گزارش شیرین طنز، رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: درخواست این کار از طرف عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر انجام شد تا در در شرایط موجود یک حرکت فرهنگی صورت بگیرد و سپس ایده اولیه هفت خوان رستم را دادم که مورد تایید قرار گرفت و سپس به صورت اجرا در آمد.

سرآمد پهلوانان و قهرمانان

وی در تشریح انتخاب شخصیت‌های انیمیشن خود از درون شاهنامه گفت: هر کشوری در ادبیات کهن خود یکسری قهرمان دارد که شکل اسطوره‌ای به خود گرفته اند و در آن منطقه به سمبل تبدیل شدند. رستم سرآمد پهلوانان و قهرمانان در ادبیات کهن ایران است و می‌توانست برای این اثر انیمیشن شخصیت مناسبی باشد.

رحمتی ادامه داد: بیشتر مواجه های هنری شاهنامه در یک برخورد جدی شکل می‌گیرد که معمولا نمی‌توان با آن شوخی کرد اما در فضای موجود که اخبار تلخ مرگ و میر بر سر مردم آوار شده است و مخاطبان در حجم بالای این اخبار درست و نادرست سرگردان هستند فکر کردم چنین کاری می تواند در شکستن فضای موجود نقش داشته باشد و آرامش را برای آنها به ارمغان آورد.

برای گذر از این بحران به آرامش نیاز داریم و استقبال گسترده از این اثر ثابت کرد که در شرایط موجود جامعه تشنه چنین کارهایی است. قرار نیست که بحرانی پیش نیاید مهم شکل برخورد با بحران است که باید تلاش کرد به جامعه روحیه داد تا بتوانند مدبرانه از این شرایط عبور کنند.

تسلیم روش‌های نوین علم پزشکی

این کارتونیست با اشاره به از بین بردن این ویروس با الکل در این انیمیشن گفت: مواجهه با روش های علمی پذیرفته شده است و هر کس بخواهد آن را انکار کند خود حذف می‌شود و بزرگی واقعیت آن را نادیده خواهد گرفت. امروز نمی‌توان با روش های سنتی همچون عنبر نسارا این بیماری را درمان کرد و باید تسلیم روش‌های نوین علم پزشکی شد.

وی از ارائه بخش دوم انیمیشن هفت خوان کرونایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شخصیت های رستم، اسب، ویروس و زکریای رازی به صورت ثابت هستند و داستان ها از دل شاهنامه استخراج می‌شود؛ اما به صورت کامل به آن وفادار نخواهیم بود که برای مثال در یکی از این آثار موضوع به سفر اختصاص دارد که نمی‌توانستیم آن را با داستان‌های شاهنامه بسازیم.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است. شمار جان باختگان ویروس کرونا تاکنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر