menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کارتون کرونا اثر حسین نقیب

نقش هنر کارتون در ایجاد نشاط جامعه در گفتگو با حسین نقیب

یک هنرمند کارتونیست با بیان اینکه هنر کارتون ظرفیت تاثیرگذاری سریع و قوی بر ذهن مخاطب دارد، گفت: کارتونیست با بیان مشکلات به شیوه طنز می‌تواند باری از دوش مردم بردارد و جامعه را به سوی امید و شادی سوق دهد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اپیدمی همه گیر «کرونا» از وقتی از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در ووهان چین شروع شد به سرعت مرزهای جهان را درنوردید و به کشور ما هم رسید بیماری که نگرانی و ترس های فراوانی را به جان مردم انداخته است؛

آنچه در این شرایط نگران کننده و پر استرس می‌تواند به کمک جامعه بیاید افزایش روحیه جمعی است و شاید یکی از راه های خوب این کار طنز و شوخی با کرونا باشد؛ از میان رشته های هنری کارتون ظرفیتی بیش از بقیه برای پرداختن به این موضوع را دارد به گونه ای که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی انتشار فراخوانی از کلیه هنرمندان و علاقمندان دعوت کرده است تا با برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به افزایش سطح سلامت روحی جامعه کمک کنند.

«حسین نقیب» یکی از هنرمندان کارتونیستی است که کرونا را دستمایه قرار داده و آثار زیادی را در رابطه با این بیماری و عوض کردن فضای جامعه خلق کرده است با این هنرمند درباره نقش هنر کارتون در ایجاد امید و نشاط در جامعه به گفتگو نشسته ایم که در زیر می‌آید.

در مواقع بحرانی چگونه می‌شود از ظرفیت کارتون برای بیان مشکلات استفاده کرد؟

مشکلاتی که در چند وقت اخیر با شیوع بیماری کرونا در کشور پیش امده موجب نگرانی مردم شده است از هر طرف خبربدی به گوش می‌رسد از یک طرف می‌گویند ماسک،الکل و دستکش را احتکار کرده اند و میزان فراگیری بیماری در بین مردم بر شدت مشکلات افزوده است، کارتونیست با بیان اینها به شیوه طنز می‌تواند باری از دوش مردم بردارد.

هنرمند کارتونیست به چه زبانی به این مشکل می‌پردازد؟

هنرمند کارتونیست با به تصویر کشیدن مشکلات مردم مسئولان را متوجه مشکلات مردم می‌کند و از طرفی به مردم هم می‌فهماند کسانی هم هستند که با هنرشان به آنها کمک می‌کند و با حالت طنز به آنها امید می‌دهد که میتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.

وظیفه هنرمند کارتونیست در موقعیت هایی مثل الان که بیماری کرونا جامعه را نگران کرده و میزان امید در جامعه پایین آمده است چیست؟

هنر و هنرمند می‌تواند در شرایط بحرانی به ایجاد امید در جامعه کمک کند؛هنری مثل کارتون ظرفیت تاثیرگذاری سریع و قوی بر ذهن مخاطب دارد و میتواند جامعه را به سوی امید و شادی سوق دهد و می شود از این برهه سخت هم عبور کرد.

کدام هنرمندان در این شرایط برای عبور از بحران کمک کننده هستند؟

هنرمندانی که از دل مردم باشند به آنها کمک می‌کنند نه آن هنرمندانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند؛ هنرمندانی که از دل مردم هستند می‌توانند در این شرایط با ایجاد امید در بین انها به بالا رفتن روحیه آنها و عبور از مشکلات کمک کنند .

از زمان شیوع بیماری کرونا چند اثر مرتبط با این بیماری خلق کردید؟

شاید حدود بیست اثر کارتون به تصویر کشیدم که بعضی از کارها مطلوب این موقعیت نیست؛ البته هنوز در حال ایده یابی و تولید اثر خوب و ماندگار هستم.

آثار حسین نقیب درباره کرونا و … را در صفحه اینستاگرام ایشان در لینک زیر ببینید :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by حسین نقیب‌ (@naghib_cartoon) on

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر