menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ضد حالات

معرفی مجموعه طنز «ضد حالات» نوشته سعید بیابانکی

هفتانه کتاب این بار برای شب‌های بلند پاییزی که نرم نرمک دارد متصل می‌شود به شب‌های بلند زمستان، به سراغ مجموعه طنز «ضد حالات» نوشته سعید بیابانکی رفته است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، خدا رحمتش کند، مادربزرگ را می‌گویم، اول پاییز که می‌شد گل از گلش می‌شکفت و می‌گفت: بلندی این شب‌ها جان می‌دهد برای سرانداختن ژیلت و شال‌گردن و تا بود، نبود شبی از شب‌های پاییز و زمستان که دستش خالی باشد از میل بافتنی و شال‌گردن‌های خزان دیده با رنگ گل‌های بهاری؛ مادربزرگ اما قصه‌گوی خوبی هم بود، می‌دانست که ما برای قصه‌هایش می‌میریم و تا شبی گوشمان را با قصه‌هایش نوازش نمی‌کرد خوابمان نمی‌برد.

قصه دیو و پریان، قصه‌ی عفریت‌ها و غیرت مردان، قصه‌ی زنانگی و ذکاوت لیلی‌ها، این‌ها همه قصه‌هایی بود که برایمان می‌گفت تا خوابمان ببرد، غافل از اینکه تازه هوشیارمان می‌کرد؛ کشته‌مرده‌ داستان‌های طنزش بودیم دیگر آن وقت بود که تا صبح زیر پتو و لحاف دست‌دوز مادر، دلمان ریسه می‌رفت و خواب از چشم‌هایمان رخت می‌بست.

این روزها اما، تنها یادش و صدای قصه‌هایش، لالایی خواب شبمان می‌شود و دیگر زحمت خواندن قصه‌ها با خودمان است؛ هفتانه کتاب این بار برای شب‌های بلند پاییزی که نرم‌نرمک دارد متصل می‌شود به شب‌های بلند زمستان، به سراغ مجموعه طنز «ضد حالات» نوشته سعید بیابانکی رفته است.

این مجموعه‌ی طنز که به همت انتشارات مروارید به چاپ رسیده، شامل بیست و دو داستان و چهار شعر طنز است که مجموعه جذاب و خواندنی را برای خوانش فراهم کرده است.

سطری از کتاب:

کلمه و ترکیب‌های غیربهداشتی

یک آقایی که شاید نخواهد نامش فاش شود، جایی گفته: کسانی که از فحش استفاده نمی‌کنند یا به بیان دیگر فحش نمی‌دهند، بخش زیادی از واژه‌های زبان را از دست می‌دهند! (عجب مکافاتی است یعنی کلی از واژه‌ها زبان فحش است)

فحش می‌تواند مقدمه‌ای باشد بر آغاز یک جدال. بعضی وقت‌ها هم می‌تواند از آغاز یک جدال جلوگیری کند. فاصله بین «فحش» و «جنگ» فاصله‌ی بین مصدرهای «مشاجره» و «منازعه» است. آدم‌ها وقتی از فحش استفاده می‌کنند که به آخر خط رسیده باشند و دیگر منطق و گفتمان کارساز نباشد. از آنجا که فحش یک رسانه‌ی شفاهی به حساب می‌آید و ابزار آن هم زبان است متأسفانه یا خوشبختانه این ابزار مجاناً در اختیار همگان قرار دارد. در واقع فحش یک سلاح سرد است که بعضی وقت‌ها مقدمه‌ای ست برای استفاده از سلاح‌های گرم.

انواع فحش

فحش شناسان تا به حال چند گونه فحش را شناسایی کرده‌اند که به آن‌ها اشاره می‌شود:

فحش چهره به چهره

در این حالت فاصله‌ی فرستنده و گیرنده‌ی فحش به اندازه‌ای است که ارسال و دریافت فحش به راحتی صورت می‌پذیرد. پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از خشونت در این حالت فاصله‌ی طرفین کمتر از سه متر نباشد. لازم به ذکر است در این حالت هر گیرنده می‌تواند فرستنده هم باشد و بالعکس. فحش شناسان نام این فحش را از این مصراع استخراج کرده‌اند:

گر به تو افتدم نظر چهره به چهره روبه‌رو…

فحش بوقی

این فحش مخصوص رانندگان محترم طراحی شده است. چنانچه خودرویی گردش به چپ یا راست یا توقف ناگهانی کند یا لایی بکشد فحش بوقی کارساز است. در این حالت فقط صدای بوق با طنین‌های مختلف وارد عمل می‌شود. فحش بوقی در انواع خودروهای سبک و سنگین قابل استفاده است.

فحشک

این فحش چند سالی است به میمنت تلفن‌های همراه کشف شده است و مخصوص کلاهبردارها و کسانی است که تلفن همراه خود را جواب نمی‌دهند یا شماره‌های آشنا را رد می‌کنند. نام این فحش از ترکیب دو کلمه‌ی «فحش» و «پیامک» گرفته شده است. این فحش به صورت متنی است و آلودگی صوتی ندارد. مخابرات هم بدش نمی‌آید.

فحش سیاسی

این فحش در رده‌های بالای سیاسی در کشور و همچنین رده‌های دیپلماتیک کشور رد و بدل می‌شود. این نوع فحش بعضاً می‌تواند از جنگ جلوگیری کند یا منجر به جنگ شود. در داخل کشور بعضاً استیضاح را هم به دنبال دارد.

انتهای پیام

خرید کتاب ضد حالات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر