menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان قند شکن

معرفی داوران جشنواره طنز «قند شکن» یزد

ناصر فیض، امید مهدی نژاد و دکتر عباس احمدی آثار اولین جشنواره طنز مکتوب «قندشکن» یزد را داوری می‌کنند.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد؛ رییس حوزه هنری یزد از انتخاب هیأت داوران نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قندشکن» خبر داد و گفت: سه طنزپرداز شاخص و برجسته کشور آثار این جشنواره را داوری می‌کنند.
محمد صادق کوچک‌زاده افزود: ناصر فیض، امید مهدی نژاد و دکتر عباس احمدی به عنوان اعضای هیأت داوران جشنواره به ارزیابی آثار رسیده در بخش های شعر و نثر می‌پردازند و برگزیدگان را انتخاب می‌کنند.
بیوگرافی داوران به این شرح است:

ناصر فیض1

ناصر فیض؛ شاعر و مدیر دفتر طنز حوزه هنری
ناصر فیض متولد ۱۳۳۸ قم، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. وی مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور و عضو شورای عالی موسیقی و شعر صدا و سیما است.
او در جشنواره‌های متعدد به عنوان داور حضور داشته و در سال‌های اخیر در برنامه تلویزیونی «قند پهلو »که با موضوع شعر طنز از شبکه آموزش پخش می‌شود به عنوان کارشناس داوری در کنار شهرام شکیبا و با اجرای رضا رفیع حضور دارد.
فیض با مجموعه شعر طنز «فیض بوک» در بیست و ششمین جایزه کتاب فصل در بخش شعر مورد تقدیر قرار گرفته است.
ترجمه اشعار و زندگی‌نامه ۴۰ شاعر ترک (اولین کتاب چاپ شده او در سال ۱۳۸۰)، «گزیده ادبیات معاصر» (اولین اثرش در سال ۱۳۶۵)، مجموعه‌ شعر طنز «فیض بوک» و «املت دسته‌دار»، «نزدیک ته‌خیار »(گزیده‌ نثر و شعر طنز) از جمله آثار منتشر شده ناصر فیض است.
وی همچنین ترجمه آثاری از زبان ترکی استانبولی به فارسی چون «دست‌‌هایم را برای تو می‌آورم»، «اگر کمونیسم بیاید»(نویسنده: مظفر ایزگو) و «نامه‎‌هایی به تارانتا بابو»(نویسنده: ناظم حکمت) را در کارنامه دارد.

امید مهدی نژاد 1

امید مهدی‌نژاد؛ شاعر، نویسنده و طنزپرداز
مهدی‌نژاد متولد ۱۳۵۸در تهران است. وی تحصیلات آکادمیک در رشته ادبیات ندارد ولی یکی از بهترین طنزسرایان جوان معاصر است. سرودن شعر را از اواخر دهه ۷۰ و طنزنویسی و فعالیت مطبوعاتی را در سال ۱۳۸۳ در ماهنامه سوره آغاز کرد. از وی چندین مجموعه شعر و چندین مجموعه طنز منتشر شده است.
مهدی‌نژاد از سال ۱۳۸۳در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (مجلات سوره و راه) فعالیت می‌کند و فعالیت ادبی او نیز به سمت نگارش متن تغییر یافته است.
وی در جشنواره‌های ادبی متعدد از جمله جشنواره طنز مکتوب و جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها موفق به کسب جوایزی شده است.
این شاعر طنزپرداز علاوه بر فعالیت در روزنامه و نشریات با دفتر طنز حوزه هنری نیز همکاری می‌کند.

عباس احمدی

دکتر عباس احمدی؛ طنزپرداز و مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم
عباس احمدی متولد ۱۳۵۷ تهران، دکتری منابع طبیعی، استاد دانشگاه اراک و از چهره‌های جوان و نام آشنای طنز کشور است. از کودکی به شعر و ادب علاقه‌مند بوده و کار جدی شعر را از سال ۷۷ با حضور در انجمن های ادبی کرج و تهران آغاز کرده است.
مضمون بسیاری از طنزهای او مسائل اجتماعی و اخلاقی است. «مثنوی دانشجویی»، «دانشگاه نامه» و «مخزن الاشرار» از جمله آثار منتشر شده اوست. وی در جشنواره‌ها و محافل متعدد طنز نیز صاحب افتخارات فراوان شده‌است.
احمدی همچنین سابقه همکاری در زمینه شعر و مقاله نویسی با مطبوعات دانشجویی و کشوری از جمله ماهنامه سوره و راه را دارد.

فراخوان قند شکن

گفتنی است: اولین جشنواره استانی طنز مکتوب «قندشکن» در رشته‌های شعر و نثر در ۳بخش فضای مجازی(مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، اخلاق در دنیای مجازی، تأثیر فردی واجتماعی آن و …)، گویش محلی و موضوع آزاد به کوشش دفتر طنز حوزه هنری استان یزد و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیمای مرکز یزد اواخر شهریورماه امسال در یزد برگزار می‌شود.
در ضمن مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره طنز مکتوب «قند شکن» در یزد تا ۲۵ مرداد تمدید شد.

تیزر جشنواره را در ادامه می بینید :

***


chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر