menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نشریه طنز “سه نقطه” از زبان مهدی نژاد

امید مهدی نژاد از انتشار نخستین نشریه طنز حوزه هنری به نام “سه نقطه” خبر داد و گفت: در این مجله بدون پرداختن به مسائل سیاسی، به سراغ مضامین و موضوعات فرهنگی و اجتماعی خواهیم رفت.

به گزارش شیرین طنز، دبیر شورای نویسندگان نشریه جدیدی که قرار است حوزه هنری در زمینه طنز منتشر کند، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: اواخر سال گذشته بود که طرح این مجله را به مدیران حوزه ارائه دادم و مورد استقبال واقع شد و البته تا به شکل و فرم نهایی برسد و جزئیات آن شکل بگیرد، چند ماه طول کشید. ما از تیرماه آماده سازی یونیفرم و طراحی لوگو و سفارش مطالب و سایر کارهای پیش تولید را انجام دادیم و قرار بود اولین پیش‌شماره مجله که عنوان شماره صفر را داشت، در شهریورماه منتشر شود که هم‌اکنون آماده شده و در دست چاپ قرار دارد. احتمالا پیش شماره دومی نیز با عنوان شماره نیم خواهیم داشت و امیدواریم از آبان ماه که شماره اول مجله منتشر می شود، هر ماه به طور منظم مجله طنز “سه نقطه” به دست مخاطبان برسد.

این شاعر و نویسنده درباره مهم ترین تفاوت‌هایی که این مجله با سایر مجلات موجود در حوزه طنز دارد، گفت: یکی از این تفاوت‌ها این است که تکیه اصلی ما بر متن است و قرار است “سه نقطه” تنها شامل طنز مکتوب شود؛ البته با گرافیک خاص خودش. یعنی به خلاف بیشتر مجلات طنز، ما در “سه نقطه” کاریکاتور نداریم و به حوزه طنز تصویری و ترسیمی ورود نکرده‌ایم.

وی با بیان این که تفاوت دیگر این مجله این است که محوریت موضوعی آن مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: مجلات طنزی که وجود دارند یا داشته‌اند بیشتر حول مسائل سیاسی و موضوعات روز می‌گشتند، اما در “سه نقطه” از پرداختن صریح به موضوعات سیاسی پرهیز می‌کنیم.

فکر می‌کنم برای مخاطبان مجله و خوانندگان مطبوعات جالب باشد که یک مجله طنز، بدون پرداختن به مسائل سیاسی، تنها مسائل فرهنگی و هنری و اجتماعی را دست مایه قرار دهد.

این طنزپرداز با بیان این که قرار است تحریریه این مجله ترکیبی از نویسندگان پیش کسوت صاحب‌نام و نویسندگان جوان تر باشد، ادامه داد: فکرهایی برای رویکرد تعاملی با مخاطب هم داریم که می‌تواند فضای جدید و مناسبی باشد برای انتشار طنزهای مخاطبانی که به این حوزه علاقه دارند، که با انتشار منظم مجله، این برنامه‌ها را اجرا خواهیم کرد.

مهدی‌نژاد درباره دفتر طنز حوزه هنری نیز گفت: دفتر طنز حوزه هنری از ابتدا به دنبال طنز سالم و درست بوده و چه در برنامه‌ها و چه در تولیدات، تلاش کرده است از طنزی که به ابتذال پهلو می‌زند دوری کند. جوهره طنز نقد است، و هر چیزی که قابل نقد باشد و نقد آن نیز قابل انتشار باشد، می‌تواند موضوع طنز واقع شود، اما همه ما معتقدیم طنز باید در چارچوب هایی که قبول داریم اتفاق بیفتد.

گفتنی است، پیش شماره اول “سه نقطه” با طنزنوشته‌های نویسندگانی چون امرالله احمدجو، عباس احمدی، بهزاد افشاری، رضا امیرخانی، اسماعیل امینی، سعید باباوند، محمدرضا ترکی، محمدحسین جعفریان، تهمینه حدادی، هدی حدادی، علی زراندوز، ابوالفضل زرویی نصرآباد، صادق زیباکلام، رضا ساکی، جلال سمیعی، پوریا عالمی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، علیرضا قزوه، هادی مقدم‌دوست، یوسفعلی میرشکاک و … منتشر می‌شود و از شماره‌های بعد، نویسندگان دیگری نیز به تحریریه اضافه خواهند شد.

ماهنامه طنز “سه نقطه” به صاحب امتیازی حوزه هنری و مدیرمسئولی محسن مؤمنی شریف منتشر خواهد شد. سرپرست شورای نویسندگان مجله، امید مهدی نژاد و مدیر هنری آن وهب رامزی هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر