menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خارستان ششم

فیض : در کرمان همواره با اتفاقات جدیدی در آثار طنز روبه‌رو هستیم

شب گذشته، آیین اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی استانی طنز کرمان (خارستان۶) برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از کرمان‌شهرآن‌لاین، این آیین که با استقبال چشم‌گیر شهروندان کرمانی هم‌راه بود، با حضور شاعران و طنزپردازان کشور و استان برگزار شد.
آیین اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی استانی طنز کرمان (خارستان۶) علاوه بر معرفی برگزیدگان جشنواره، با نکوداشت «حمید نیک‌نفس» شاعر و طنزپرداز کرمانی و خالق آثار «ساعت کلاغ»، «چغوک اوچکو»، «دل‌پسنگو»، «از خواجو تا …»، «چقدر درخت، چقدر پرنده» و «نسیم جان» هم‌راه بود.

خارستان، یکی از بهترین جشنواره‌های طنز کشور
ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، در این آیین، جشنواره‌ی طنز استان کرمان (خارستان) را یکی از بهترین جشنواره‌های طنز کشور دانست و گفت: خارستان، جشنواره‌ای که باری به هر جهت باشد، نیست و از جمله جشنواره‌هایی است که خیلی جدی برگزار می‌شود.
وی افزود: علاوه بر جشنواره‌ی طنز مکتوب که سال‌های متمادی برگزار شده و هشتمین دوره‌ی آن در حال برگزاری است، جشنواره‌ی طنز استان کرمان (خارستان)، تنها جشنواره‌ی جدی در زمینه‌ی طنز در کشور است.

خارستان ششم

طنزپردازان کرمانی، صاحب سبک هستند
شاعر مجموعه‌شعر طنز «املت دسته‌دار» با بیان این‌که گسترش طنز، گاهی به ضرر طنز تمام شده است، گفت: در دوره‌ای که هر کَس از راه می‌رسد، ادعا می‌کند طنزپرداز است، برخی شاعران طنزپرداز کرمانی، به‌نوعی صاحب سبک هستند.
فیض افزود: در آثار طنزپردازان کرمانی، شعر ضعیف وجود ندارد و اگرچه طنز با شوخی هم‌راه است، تعهد نیز در طنز ضروری است و طنز شاعران کرمانی، با تعهد هم‌راه است.
خالق مجموعه‌شعر «فیض‌بوک» ادامه داد: در آثار طنز توجه به زبان فارسی خیلی مهم است و بیش‌تر آثار طنزپردازان کرمانی، از زبان سالم برخوردار است.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، سلامتِ زبان را در درجه‌ی اول اهمیت در طنز دانست و تصریح کرد: متأسفانه سلامت زبان در آثار بسیاری از افراد شناخته‌شده‌ی طنز کشور وجود ندارد، اما در آثار طنزپردازان کرمانی، به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود.
وی افزود: در شعر بسیاری از طنزپردازان کشور، اتفاق جدیدی نمی‌افتد و اگر هم شعرِ تازه‌ای باشد، ویژگی ندارد و بیش‌تر کپی‌برداری از آثار دیگر است، اما در کرمان همواره با اتفاقات جدیدی در آثار طنز روبه‌رو هستیم که جای تبریک دارد.
فیض با بیان این‌که طنز استان کرمان به خوبی گسترش پیدا کرده و در کشور هم درخشیده است، گفت: حضور گسترده‌ی مردم در آیین امشب نیز مؤید همین سخن است.
محمدرضا احمدی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر