menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

ناصر فیض : طنز در ادبیات فارسی دارای پیشینه و جایگاه قابل توجهی است

یک شاعر طنز پرداز گفت: شعر در کشور ما یک ثروت ملی محسوب می شود و توجه به آن باید بیش از آن چیزی باشد که اکنون شاهد هستیم.

به گزارش شیرین طنز، ناصر فیض شامگاه دوشنبه در حاشیه محفل ادبی و شب شعر ‘ ترمه و تغزل’ در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: زبان فارسی جزو زبان های خوش آهنگ و گوش نواز است و از ظرفیت آن باید در حوزه خلق آثار ادبی به ویژه در حوزه شعر بهره برداری کنیم.
وی با بیان اینکه کشوری مثل ترکیه از مولوی که شاعری ایرانی است، بهره برداری های بی شماری می کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کشور ما چنان که باید برای شعر و شاعران خوب کار نشده است.

ناصر فیض در دکتر سلام

فیض بابیان اینکه طنز در ادبیات فارسی دارای پیشینه و جایگاه قابل توجهی است، افزود: این به سبب ظرفیتی است که در زبان فارسی وجود دارد، به طوری که امکان سخن گفتن کنایه آمیز که از پایه های طنز است، در این زبان بسیار زیاد است.
وی اظهار کرد: محدوده هایی در حوزه شعر و ادبیات طنز در کشور ما وجود دارد که عده ای نمی توانند در آن محدوده ها عرض اندام کنند گرچه من معتقدم که یک شاعر در آن محدوده ها بیشتر می تواند خودش را نشان دهد.
این شاعر طنز پرداز با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد فعالیت تخصصی برخی انتشارات در زمینه شعر و ادبیات هستیم، افزود: این اتفاق خوبی است و پیامد آن می تواند در رشد کیفی آثار چاپ شده در زمینه شعر تاثیر گذار باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر