menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خارستان ششم

اختتامیه ششمین جشنواره طنز خارستان کرمان

مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری استان کرمان گفت: هفته اول خردادماه اختتامیه ششمین جشنواره خارستان با حضور طنزپردازان برتر کشور و استان برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایسنا – منطقه کویر، مجتبی احمدی سه‌شنبه ۲۴ فروردین در نشست خبری که با حضور رییس حوزه هنری استان کرمان برگزار شد اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی برخی جشنواره های سالانه حوزه به دولاسانه تبدیل شده است از جمله جشنواره طنز کرمان (خارستان)، اما قرار است در سال جاری ششمین دوره این جشنواره برگزار شود.

او افزود: مهلت ارسال آثار به جشنواره خارستان در اواخر بهمن ماه سال ۹۴ تمام شد و ۲۶۴ اثر در چهار رشته به دبیرخانه رسیده است که نسبت به دوره پنجم شاهد رشد بوده‌ایم.

خارستان ششم

وی افزود: آثار دریافت شده شامل ۱۱۲ شعر طنز، ۷۶ اثر در زمینه داستان کوتاه، ۶۸ اثر نثر طنز و هشت اثر پژوهشی بود، ضمن اینکه امسال موضوع تشریفات عزا و عروسی، کاغذبازی اداری و در بحث ملی هم مساله داعش افزوده و در رشته های مختلف به کار برده شده است.

مسوول واحد آفرینش‌ های ادبی حوزه‌ هنری استان کرمان گفت: این آثار در اردیبشهت ماه توسط ۱۲ داور به معرض قضاوت گذاشته می شوند و در نهایت هفته اول خردادماه اختتامیه ششمین جشنواره خارستان با حضور طنزپردازان برتر کشور و استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مانند هر سال این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی همراه خواهد بود.

احمدی بیان کرد: همچنین در حوزه آموزش، در حوزه شعر، داستان، ترانه و تصنیف کارگاه آموزشی خواهیم داشت و دوره ادبیات داستانی طنز هم توسط محمدعلی علومی برگزار خواهد شد. طبق روال همیشگی انتشار کتاب در زمینه شعر و ادبیات داستانی را هم در برنامه ها خواهیم داشت.

مسوول واحد آفرینش‌ های ادبی حوزه‌ هنری استان کرمان همچنین گفت: مجموعه شعر شیما مظهری صفات با عنوان “روی ماه خورشید” و مجموعه شعر”روشنا” که گزیده آثار برتر شعر کودک و نوجوان است به زودی منتشر خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر