menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

پوستر جشنواره ی طنز قندشکن در یزد رونمایی شد

در پنجمین محفل دو رکعت داستان از پوستر نخستین جشنواره طنز مکتوب «قند شکن» در یزد رونمایی شد.
به گزارش‌ شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی‌حوزه هنری‌استان‌یزد: پنجمین محفل «دو رکعت داستان» عصر دوشنبه (۳۱ خرداد) با حضور رییس حوزه هنری استان و جمعی از داستان نویسان در پلاتو حوزه هنری یزد برگزار شد.

رونمایی پوستر قند شکن

در این محفل از پوستر اولین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» رونمایی شد. این جشنواره شهریورماه امسال با حضور شاعران، هنرمندان، طنزپردازان و فعالان حوزه شعر و ادب استان در یزد برگزار می شود.
این رویداد ادبی در سه موضوع فضای مجازی (مزایا و معایب، فرصت‌ها و تهدیدها، تأثیرات فردی و اجتماعی، اخلاق در فضای مجازی و …) گویش محلی و موضوع آزاد در دو بخش شعر و نثر برگزار می گردد. همزمان با برگزاری جشنواره کارگاه‌های تخصصی طنز با حضور اساتید طنزپردازی برپا خواهد شد.

فراخوان قند شکن
شاعران، طنزپردازان و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۱۵ مردادماه به نشانی www.artyazd.ir (بخش آفرینش‌ های ادبی) ارسال کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۳۱۴۰۰ داخلی ۲۵ تماس بگیرند.
در محفل دو رکعت داستان این هفته، حجت الاسلام پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد در سخنانی به بیان انواع طنز و ویژگی های آن پرداخت. در کارگاه چند دقیقه‌ای هفتگی نیز شیوه‌های طنز‌نویسی توسط مسئول دفتر طنز حوزه هنری بررسی شد.
در ادامه چند داستان طنز خوانده شد و یک داستان با موضوع جشنواره نیز مورد تحلیل قرار گرفت. داستان خوانی، نقد و بررسی آثار داستانی، معرفی و خواندن کتاب‌های خوب، قرارهای کتاب‌خوانی، کارگاه‌های چند دقیقه‌ای ایده‌یابی، سوژه‌یابی، پیرنگ‌نویسی، شخصیت پردازی، داستان خلاق، نگاه‌های نو، ارزشی نویسی و… از جمله مباحث این محفل ادبی است.
نویسندگان، نوقلمان، هنرجویان و علاقه مندان به داستان نویسی و کتاب‌‌‌خوانی می‌توانند برای شرکت در محفل دو رکعت داستان، دوشنبه ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه ـ ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی مراجعه کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر