menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

ناصر فیض : طنزپرداز باید تعمق و تأمل را سر لوحه کارهای خود قرار دهد

مدیر دفتر طنز حوزه هنری گفت: طنز باید به گونه‌ای باشد که در عین انتقاد، مبانی فکری نشئت گرفته از اساس نظام را زیر سؤال نبرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری انقلاب اسلامی، نگاه مسئولان به موضوع طنز را در فعالیت های ادبی و رسانه های کشور رضایت بخش توصیف نکرد و اظهار داشت: نگاه منفی به طنز نه تنها در میان نهادهای اجرایی بلکه در میان مردم عادی هم تبدیل به اپیدمی شده است که اگر می خواهیم طنز در کشورمان با افزایش برنامه ها روبه‌رو شود نیاز به یک تغییر اساسی در درون خودمان داریم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم باید سعی شود تا مخاطبان آستانۀ تحمل خود را بالا ببرند و هر موضوعی را به سلیقۀ خودشان اندازه گیری نکنند و حتی اگر طنزپرداز در جایی با استفاده از زبان طنز خود به نقد مشکلات و کاستی هایی در حوزه خاصی پرداخت نباید با آن برخورد کرد و او را فردی مخالف با ارزش های نظام دانست.

املت دسته دار ناصر فیض

شاعر کتاب «املت دسته دار» خاطرنشان کرد: اگر آستانۀ تحمل مخاطب بالا باشد و مخاطب تعریف درستی از ارزش های خود داشته باشد و هر چیزی را با سلیقه خودش اندازه نگیرد و اگر یک نفر به وجود مشکلاتی اشاره کرد آن را توهین به مقدسات تلقی نکند؛ آن موقع می توان امیدوار بود که افق‌های تازه ای در طنز جامعه ایجاد شود.

فیض نقش طنزپردازان را در تغییر نگاه جامعه به مسائل خاص بسیار مؤثر خواند و اظهار داشت: به طور کلی کار طنزپردازان متأثر از شرایط حاکم بر جامعه است و باید نسبت به مسائل کذبی که توسط گروه‌های اجتماعی ایجاد می شود با تذکر به جامعه آگاهی دهند.

وی تصریح کرد: البته این موضوع باید به گونه ای باشد که در عین انتقاد، قشر، فرد و مبانی فکری نشئت گرفته از اساس و پایه نظام زیر سؤال نرود.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری با اشاره به اینکه طنزپرداز باید قبل از پرداختن به هر موضوعی، تعمق و تأمل را سر لوحه کارهای خود قرار دهد، عنوان کرد: اولین نکته ای که یک طنزپرداز باید به آن واقف باشد، غلبه کردن بر احساسات خود است. باید ابتدا در مورد هر چیزی درنگ کنیم و وقتی این تأمل حاصل شد باعث می‌شود تا شتابزده عمل نکنیم و منطقی تر به کارهای خود بیندیشیم. طنز می‌تواند دلیلی شود تا مشکلات خودمان را دوستانه تر رفع کنیم و به یک جامعه سالم تر تبدیل شویم که تحقق بخشیدن این مهم شایسته یک جامعه انقلابی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر