menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

غذای روح با نون اضافه در نمایشگاه کتاب

ویژه‌نامه سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به سفارش موسسه خانه کتاب آماده شده و با نگاهی طنز به موضوعات و حاشیه‌های نمایشگاه کتاب قصد تا روی خوانندگان را بخنداند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – «سه نُقطه» با عنوان فرعی «غذای روح با نون اضافه» ویژه‌نامه سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که به سفارش موسسه خانه کتاب و با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منتشر شده است.

در معرفی مجله آمده‌: « سه‌نقطه مجله‌ای است برای خندندگان و خندانندگان. سه نقطه بنا دارد طنز را جدی ببیند و جدی بنویسد و در همه‌جا، بخصوص جاهایی که ممکن است، در پی کشف رگه‌ها و لایه‌های نادیده و ناشنیده طنز باشد. سه نقطه در حک و ویرایش مطالب مطلقا آزاد است، با این حال همه مطالبی که در سه‌نقطه می‌خوانید الزاما نظر سه‌نقطه نیست، اما به احتمال زیاد به نظر سه‌نقطه نزدیک است. نقل مطالب سه‌نقطه در جاهای دیگر، به شرط ذکر ماخذ، نه‌تنها مجاز است، بلکه باعث خوشحالی سه‌نقطه نیز خواهد شد. سه‌نقطه را نقد کنید، و اگر نقدتان مثبت، سازنده و ستایش‌آمیز بود با ما نیز در میان بگذارید. برای سه‌نقطه بنویسید.»

مطالبی که در این ویژه نامه قرار است روی خوانندگان را بخونداند عبارتند از: تو که هنوز اینجایی (یادی از نمایشگاهی که بهشت فقرا بود) از احسان محمدی، به نمایشگاه شدم، بروشور باریده بود (چیزهای بخصوصی درباره نمایشگاه و نمایشگاه‌گردی) از ندا شاه‌ نوری، کتاب یا ساندویچ (درسی از کتاب تعلیمات غیراجتماعی) از مهرداد صدقی، غذای روی، غذای جسم (چگونه به نمایشگاه کتاب تهران برویم که برگردیم) از شیما پاکزاد، همه‌چیز به همه چیز ارتباط دارد (تاملی مخصوص در یک دور نمایشگاه‌گردی بی‌حاصل از احمد ملکوتی‌ خواه، بن کتاب از محمد رضا ترکی، ازدواج خوب از سعید نوری، فقط دیوانه‌های کتاب می‌خوانند از اسماعیل امینی، بدبختی یکی دوتا نیست (مقداری تحلیل نسبتا بیخودی و باخودی درباره مفهوم کتاب بیخودی) از هادی مقدم‌ دوست، او یار مهربان نیست از رضی صائب، میکروب داره، لایک نداره (دروازده دلیل منطقی برای این‌که «چرا نباید کتاب بخونیم») از هادی مقدم دوست، برای شما متاسفم (گلایه‌های یک کتاب نخوانِ بی‌اعصاب) از مریم نظام‌دوست، کتابخوانی‌، همیشه و همه‌جا (در شرح اینکه اینکه کجاهای عالم می‌شود کتابخوانی کرد) از سعید طلایی،کتاب‌خوانی یا استحمام از سید محمد صاحبی، قوانین کتاب‌خواران (جستاری در قوانین فردی و اجتماعی حاکم بر جوامع کتاب‌خوار) از دکتر محمد ملاعبدالوهاب، بررسی تطبیقی منصور و آبتین در شیوه‌های تربیتی و فرزندپروری در باب فرهنگ کتاب‌نخوانی با استفاده از ضریبِ خی دو (رساله‌ای خیلی عمیق در باب فرهنگ کتاب‌خوانی) از عماد رضایی نیک و دوست نداریم کتاب بخوانیم از اسماعیل امینی.

در ادامه شعر «بن کتاب» از محمدرضا ترکی که در ویژه‌نامه آمده است را می‌خوانید:

بن کتاب کجا و منِ خراب کجا
کوپن‌فروش خیابان انقلاب کجا

به ما یکی نرسید و به او هزار رسید
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

تویی که پول نداری بدون مایه و بن؟ کجا
ببین به قیمت سنگین پشت جلد کتاب

کجا همی روی ایول بدین شتاب؟ کجا
برای یک بن ناقابل، ای جناب رئیس

کجا رویم به زاری از این جناب؟ کجا
خوش آن زمان که بنی هم به بنده می‌دادی

خود آن کرشمه کجا رفت و آن عتاب کجا
مگر به خواب بینم کتاب را … اما

ز ترس صاحب‌خانه قرار و خواب کجا
ز شعر حافظ شیراز بن گرفت این شعر
وگرنه بنده کجا، شعرهای ناب کجا

سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۲ اردیبهشت در مصلای بزرگ امام برپا بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر