menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب شعر یاد استاد در یزد

شب شعر «یاد استاد» همزمان با سالگرد زرویی نصرآباد برگزار شد

همزمان با سالگرد درگذشت زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، یاد و خاطره آن ادیب و طنزپرداز برجسته با حضور طنزپردازان کشوری و استانی در شب شعر «یاد استاد» در یزد گرامی داشته شد.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: «یاد استاد» عنوان شب شعر طنزی بود که به مناسبت سالگرد آسمانی شدن عبید زاکانی روزگار ما؛ زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر با حضور چهره‌های برجسته طنز و ادبیات کشور با استقبال پرشور اهالی فرهنگ و ادب، دانشجویان و علاقه‌مندان در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد.

در این محفل ادبی که اجرای آن بر عهده مهدی فرج‌اللهی و صابر قدیمی از مجریان و طنزپردازان خوش ذوق کشور بود، شاعران و طنزپردازان ملی و استانی سروده‌های خود را با موضوع «اخوانیه‌ای برای ابوالفضل زرویی نصرآباد» و مضامین مختلف خواندند و در «مهر سروده‌های» مهرآمیز و دوستانه به بیان ویژگی‌های روحی، معنوی، اخلاقی و ادبی استاد پرداختند.

این محفل صمیمی بهانه‌ای بود تا طنزنویسان، دوستان، شاگردان و علاقه‌مندان آن ادیب فقید گرد هم ‌آیند و تلاش‌های ارزنده‌‌اش در عرصه شعر و ادب بویژه طنز را ارج نهند و یاد و خاطره او را در موطن اصلی‌‌اش؛ یزد گرامی بدارند.

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، اسماعیل امینی، نادر ختایی، خلیل جوادی، عباس حسین‌نژاد، سیدعبدالجواد موسوی، مهدی فرج‌اللهی و صابر قدیمی شاعران و طنزپردازان کشوری بودند که در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

در این دورهمی ادبی همچنین تعدادی از شاعران و طنزپردازان استان یزد و محفل طنز «قندشکن» از جمله حجت الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، احمد رضا قدیریان، حسن حاتمی بهابادی، محمدجواد حیدری و محمدجواد حلوایی نیز آثار نظم و نثر خود را خواندند.

در ادامه مهدی فرج‌اللهی قطعه‌ای موسیقی با شعر طنزی از مرحوم زرویی نصرآباد برای حضار اجرا کرد.

شب شعر «یاد استاد» که ویژه برنامه محفل طنز «قندشکن» هم بود به همت دانشگاه یزد، دفتر طنز حوزه هنری کشور و حوزه هنری استان یزد برگزار شد.

محافل طنز «قندشکن» چهارشنبه اول هر ماه در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

شب شعر «یاد استاد» از برنامه‌های همایش ملی نکوداشت زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است که با حضور شخصیت‌های علمی و ادبی کشور، پژوهشگران، نویسندگان، شاعران، هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان از ۶ تا ۸ آذر در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

گفتنی است: ابوالفضل زرویی نصرآباد پایه‌گذار دفتر طنز حوزه هنری کشور و بنیان‌گذار نخستین شب شعر طنز در ایران با عنوان «در حلقه رندان» و صاحب آثار متعدد در حوزه ادبیات و طنز بود که ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ در سن ۴۹ سالگی به دلیل عارضه قلبی در احمد آباد مستوفی تهران چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر