menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رحمانی صانع : عدم وجود طنزپردازان مشهدی در کتاب کبریت کم خطر

پژوهشگر و نویسنده آثار طنز در مشهد با اشاره به اینکه کتاب «کبریت بی‌خطر» اثری جامع و بی‌نظیر از داستان‌های طنز است، گفت: با توجه به آثاری از ۹۵ نویسنده طنز در این کتاب، مخاطب می‌تواند آثار هر کدام از این نویسندگان را انتخاب و برای خود خریداری کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، مجید رحمانی صانع شامگاه دوشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب «کبریت بی‌خطر» که در کتابفروشی به نشر آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه کتاب «کبریت بی‌خطر» اثری جامع و بی‌نظیر از داستان‌های طنز است، گفت: با توجه به آثاری از ۹۵ نویسنده طنز در این کتاب، مخاطب می‌تواند آثار هر کدام از این نویسندگان را انتخاب و برای خود خریداری کند.

وی ادامه داد: در مجموعه طنز، مخاطب با آثاری که شیوه جدیدی از نثر و داستان نویسی طنز است، آشنا می‌شود، اگرچه برخی از داستان‌های این کتاب، مخاطب را نمی‌خنداند، اما طنز سیاه را به او معرفی می‌کند.

این پژوهشگر و نویسنده طنز در مشهد با بیان اینکه برخی از داستان‌های این کتاب نه تنها طنزی در دیالوگ‌های خود ندارد، بلکه مخاطب پس از پایان هر داستان نیز لبخندی نمی‌زند، یادآور شد: به نظر می‌رسد، یکی از انتقادات وارده به این اثر، عدم وجود داستان‌هایی از نویسندگان مطرح ایرانی در حوزه طنز به ویژه مشهد باشد.

رحمانی صانع با ابراز خرسندی نسبت به وجود بیش از ۳۰ طنزنویس فعال و حرفه‌ای در مشهد، بیان کرد: اگرچه ممکن است، مخاطبان نام همه طنزنویسان مشهدی را ندانند، اما این گروه از نویسندگان و شاعران، آثار قابل توجهی را نوشته و چاپ کرده‌اند که مطالعه هر کدام سبب آشنایی مخاطب با نویسنده و اثر وی می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از شاعران و نویسندگان فعال در عرصه طنز به‌ویژه در شهرستان‌ها، با وجود اینکه از برگزاری جشنواره‌ها در پایتخت و فعالیت‌های متمرکز در تهران دور هستند، اما به اندازه‌ای حرفه‌ای هستند که جای آثارشان در میان داستان‌های این کتاب خالی باشد.

پایان پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر