menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره‌ کاریکاتور شهر من، رویای من

نخستین جشنواره‌ کاریکاتور “شهر من، رویای من” برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره ملی کاریکاتور با همکاری انجمن کاریکاتور کرمانشاه در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی کاریکاتور کرمانشاه با عنوان “شهر من، رویای من” با هدف ایجاد تعامل سازنده بین هنرمندان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود تا هنرمندان به تولید آثار فاخر با موضوعات اصلاح و بهبود اخلاق شهروندی تشویق شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهروندی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی به وسیله هنر کاریکاتور امکان‌پذیر است، گفت: هنرمندان کاریکاتوریست با ارائه هشدارهای ضروری می‌توانند در راستای کند شدن سرعت گسترش ناهنجاری‌ها در افزایش سطح فرهنگ استان استان کمک کنند.

جعفری افزود: ایجاد و گسترش مشارکت عمومی در حفظ میراث مادی و معنوی، ملی و بومی و به تبع آن زمینه سازی برای توسعه صنعت گردشگری و آشنایی بیشتر شهروندان با نگاه‌های نو، تغییر ذائقه هنری شهروندان به سوی اندیشه‌های مطالبه‌گر و نقاد در قالب طنز از اهداف برگزاری نخستین جشنواره کاریکاتور کرمانشاه است.

وی در مورد موضوعات این جشنواره گفت: از جمله موضوعات می‌توان به کرمانشاه گهواره تمدن، فرهنگ شهروندی در گذشته شهر کرمانشاه، کرمانشاه شهر هزار فرهنگ، نقش مفاخر و شخصیت‌های شاخص استان در حال رشد و توسعه فرهنگی اجتماعی کرمانشاه و موضوعات مرتبط با شهر کرمانشاه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سایر موضوعات شامل کرمانشاه و صنایع دستی، حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی کرمانشاه، نقش گردشگری در توسعه شهر کرمانشاه و افق چشم‌انداز فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی کرمانشاه، زیبا سازی شهری و نقش آن در توسعه گردشگری و جذب توریست است.

جعفری از انتشار فراخوان این جشنواره خبرداد و گفت: این طرح با هدف تشویق هنرمندان و افراد دارای استعداد هنری و به تبع آن گسترش صنایع فرهنگی ـ هنری رو به افول است و هر کارتونیست می‌تواند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره در انجمن کاریکاتوریست‌های استان کرمانشاه ارسال کند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر