menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ذات طنز رادیویی،به کوتاه بودن آن است

برنامه دگرخند با موضوع “شگرد طنزنویسی در رادیو” دوشنبه ۲ تیر با حضور مهدی استاد احمد، رضا ساکی و مهدی فرج الهی در سالن اوستای حوزه هنری برگزار شد.

دگر خند dgr khnd

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی استاد احمد طنزپرداز نوشتن طنز برای برنامه رادیویی را نسبت به دیگر گونه های طنز سخت دانست و گفت: طنزهایی که در روزنامه و یا مجلات نوشته می شود پس از گذشت چندین شماره ذائقه مخاطب را شناسایی و مخاطب را به سمت خود جذب می کند در حالی که در رادیو چنین امکانی وجود ندارد.

مهدی استاد احمد
به گفته استاد احمد، در طنز رادیویی لحظه جذب مخاطب «آن» است و باید در لحظه پسند مخاطب را گرفت. وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر طنز رادیویی، بسیاری از قالب های مرسوم و رایج را استفاده کردیم. مخاطبان به غیر از خبرهای ورزشی و اخبار، به بخش سرگرمی هم احتیاج دارند و مخاطبان طنز نمایشی در رادیو را بیشتر می پسندند.
طنز رادیویی ساکی فرج الهی استاد احمد دگرخند

رضا ساکی در برنامه دگرخند گفت: طنزنویسی سازوکاری است که قابل تمرین و آموختن است، البته وجود استعداد در کسانی که می خواهند طنزپرداز شوند باید باشد. وی گفت: اصولی را که باید در طنز رعایت کرد متاسفانه در اکثر نوشته های طنز دیده نمی شود. فرق نسل ما با نسل های جدید و البته قدیم در این است که ارتباط مان را با پیشینیان قطع کرده ایم.

رضا ساکی
ساکی تصریح کرد: اگر تهیه کننده و نویسنده در برنامه طنزرادیویی حرفه ای عمل کنند، آن طنز می تواند میان مخاطبان تاثیر بگذارد. وی در ادامه بیان کرد: یکسری اتفاقات و موضوعات مختص رادیو هستند، بعضی مواقع باید از اقتضائات رسانه ای استفاده کرد تا کار انجام شده، مثمر ثمر واقع شود.
به گفته ساکی، طنز رادیویی باید سرگرم کننده باشد تا مخاطب را جذب کند، اگر هیچ موضوع سرگرمی در آن وجود نداشته باشد، مطمئناً هیچ گونه جذابیتی برای مخاطب ندارد. وی کوتاه بودن زمان برنامه طنز رادیویی را مهم دانست و گفت: ذات طنز رادیویی، به کوتاه بودن آن است. نمایش رادیویی در زمان کوتاه است که بر مخاطب تاثیر می گذارد. در برنامه طنز رادیویی، کوتاه بودن شگفتی آفرین است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر