menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کارگاه ایده یابی شجاعی

کارگاه ایده یابی با حضور مسعود شجاعی در خانه کاریکاتور اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی ایده یابی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری و کاریکاتوریست مطرح کشور روز گذشته برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این کارگاه آموزشی که با استقبال فعالان رشته‌های کارتون ، کاریکاتور و تصویرگری همراه بود سید مسعود شجاعی طباطبایی با مروری جامع بر کتاب”ایده یابی برای فیل آبی” اثر”محمد حسین نیرومند” سخن را آغاز کرد و در ادامه با نمایش تصاویری از کارتون های هنرمندان جهانی تکنیک های ایده یابی را به حضار آموزش داد.

این کاریکاتوریست مطرح کشور، تکنیک های ایده یابی را شامل (جابه جایی، فضاهای مثبت و منفی، حذف و اضافه، بزرگنمایی و کوچک نمایی) دانست و در مورد تکنیک اجرای آثار خودش و انواع قلم های مناسب اجرا توضیحاتی داد.

در بخش دوم کارگاه آموزشی شجاعی طباطبایی به طور مختصر و کلی به آموزش اسکلت بندی بدن کاراکتر و جمجمه سر انسان و تناسبات طلایی داوینچی و پس از آن به نمایش و شرح آثار کارتون شلوغ خود پرداخت و در مورد تکنیک های مختلف اجرای آثارش (فتوشاپ، قلم نوری،آب مرکب، کلاژ و..) صحبت کرد.

این هنرمند کاریکاتوریست مروری بر تاریخچه ی انتشار کمیک استریپ در ایران و جهان داشت و در ادامه از شرکت کنندگان خواست که با موضوعات “اشرافی گری، فاصله طبقاتی، ژن خوب و… ایده‌یابی کنند و به بررسی اتودهای آنها پرداخت.

پخش نماهنگ و مراسم یادبود زنده یاد امیر سهیلی کارتونیست سنندجی از بخش های دیگر این کارگاه آموزشی بود که مسعود شجاعی و پیام پورفلاح مدیر خانه کاریکاتور اصفهان درباره او و آثارش صحبت کردند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر