menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کمال شفیعی

«در صدای هر پرنده ای» تمی عاشقانه و طنز دارد

شفیعی با بیان اینکه اهمیت خانواده در «هزار بار بیشتر» مطرح شده است، گفت: در این کتاب به جهان از پنجره ای که نوجوان جهان را کشف می کند، نگاه شده است.

«در صدای هر پرنده ای»؛ طرح دغدغه های نوجوانان با زبان طنز

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی،مریم داوری: «کمال شفیعی» متولد ۱۳۴۷ در همدان که کارشناسی ارشد روانشناسی دارد از شاعران کشورمان است که آثاری برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال دارد. برای اطلاع از کتابهای تازه منتشر شده این شاعر ، گفتگویی با وی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

در حال حاضر چه اثری در حوزه نوجوان در دست انتشار دارید؟

یکی از کارهایی که به زودی منتشر می شود، مجموعه شعر نوجوان با عنوان «هزار بار بیشتر» دارم که مراحل گرافیکی آن تمام شده است و به زودی از سوی انتشارات مدرسه منتشر خواهد شد.

قالب اشعار «هزار بار بیشتر» چیست و چه موضوعاتی را در بر می گیرد؟

این کتاب شامل ۲۰ شعر نیمایی است که برای گروه سنی نوجوان سروده شده است. اشعار این کتاب بیشتر به تفکر خلاق و دغدغه های نوجوانان می پردازد. « هزار بار بیشتر» تم اشعار عاشقانه است. در این کتاب به جهان از پنجره ای که نوجوان جهان را کشف می کند، نگاه شده است . پاسخ به چیستی نوجوان در مواجهه با جهان پیرامون در «هزار بار بیشتر» مطرح شده است. نوجوانان در یک فضای تعریف شده برای خود، معمولا شتاب زده از مسائل می گذرند و بیشتر دغدغه این را دارند که با یک حس عاطفی ، صورت مساله را پاک کنند. به عنوان مثال نوجوانان، مادر خود را بسیار دوست دارند اما اولین بحث های آنها با مادرشان است. نوجوانان به خانواده گرایش زیادی دارند ام از طرفی اوج رها شدن از خانواده را نیز دارند . در کتاب «هزار بار بیشتر» که تا پایان امسال منتشر خواهد شد، به اهمیت خانواده و دوست داشتن پدر و مادر اشاره شده است.

نگارش کتاب« در صدای هر پرنده ای» به پایان رسید؟

بله. کار را به انتشارات سوره مهر سپردم. کارهای گرافیکی کتاب تمام شده است. به نظر خودم« در صدای هر پرنده ای» کار خوب و درخوری در می آید و نوجوانان از آن استقبال خواهند کرد.

این کتاب شامل چند شعر است و فضای کار چگونه است؟

«در صدای هر پرنده ای» تقریبا ۲۰ شعر نیمایی دارد که تمی عاشقانه و طنز دارد. در حقیقت این کتاب یک مجموعه شعر نوجوان است که فضایی کاملا شاد و مفرح دارد و از زبان طنز استفاده شده است.

« در صدای هر پرنده ای» چه مسایلی را برای نوجوانان مطرح می کند؟

در این کتاب سعی کردم با نوجوانان از پنجره روبرو و با زبان خود آنها حرف بزنم و دغدغه های نوجوانی مانند دوستی ها و ارتباطات با محیط پیرامون را مطرح کنم. نوجوان امروز با نوجوان ۱۰ سال از زمین تا آسمان فرق دارد. نوع نگاه نوجوانان امروز فرق کرده است. تلاش کردم در «صدای هر پرنده ای» فضایی کاملا امروزی با نگاهی به روز را به اشتراک بگذارم. با استفاده از ظرفیت های طنزی درخور و مناسب، دغدغه های نوجوانان را مطرح کردم. قبل از سپردن کار به ناشر، اشعار را در انجمن های مختلف در سراسر کشور برای نوجوانان خواندم و دیدم که استقبال خوبی کردند . بعد از آن، کار را به انتشارات سوره مهر سپردم.

پس در واقع با دیدی روانشناسانه بعضی از مسایل و دغدغه های نوجوانان را در« در صدای هر پرنده ای » مطرح کردید؟

بله همین طور است. تلاش کردم که دغدغه های نوجوان امروز را با زبان خودشان مطرح کنم و از طرفی آنها را به زایش معنا و خلق واقعیت دعوت کنم. مشکلاتی که نوجوان در نقشهای مختلف اعم از فرزند خانواده، دانش آموز مدرسه و شهروند اجتماع دارد در این کتاب به گونه ای مطرح شده که نوجوان با خواندن اشعار به تفکر و تامل واداشته شود.

پایان پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر