menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش افتتاح نمایشگاه مسابقه کاریکاتور و پوستر «پایان یک داعش»

آیین افتتاحیه نمایشگاه «پایان یک داعش» به مناسبت روز نکبت متشکل از ۶۵ اثر برگزیده از سراسر جهان با حضور رئیس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان عرصه گرافیک و کاریکاتور در نگارخانه ابوالفضل عالی برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آیین افتتاحیه نمایشگاه پایان یک داعش متشکل از۶۵ اثر برگزیده از سراسر جهان با حضور محسن مومنی‌شریف و جمعی از هنرمندان عرصه گرافیک و کاریکاتور در نگارخانه ابوالفضل عالی برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور مسعود نجابتی،‌علیرضا ذاکری،‌ محمد رجبی،‌ احمد آقاقلیزاده،‌ کوروش زارعی،‌ حسین عصمتی و حمید شریفی آل هاشم، در سه بخش، کاریکاتور، کارتون و پوستر، آثار دریافت شده از هنرمندان را در معرض نمایش قرار داده است.

در این نمایشگاه۸۷۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور دنیا ۲۱۲۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند. این آثار شامل ۱۰۷۸ کارتون، ۴۱۵ کاریکاتور چهره و ۶۳۵ پوستر بود. ایران با ۳۲۹ شرکت‌کننده، چین با ۲۱۲ هنرمند و ترکیه با ۴۵ شرکت‌کننده بیشترین سهم را در این رویداد دارند.

در ابتدای این برنامه مسعود شجاعی طباطبائی درباره این نمایشگاه گفت: در مهرماه سال گذشته که سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد تا سه ماه دیگر طومار داعش پیچیده خواهد شد ما تصمیم گرفتیم با موضوع پایان داعش، جشنواره‌ای را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بعد از جشنواره ترامپیسم که بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای بین‌الملل داشت، این نمایشگاه نیز با استقبال گسترده هنرمندان از سراسر جهان روبه‌رو شد. بیش از ۵۰۰ نفر هنرمند کاریکاتوریست، کارتونیست و گرافیست در این فراخوان شرکت کردند و توانستیم امروز از جنوب شرق آسیا، کانادا، آمریکا لاتین و اروپا آثار ارزنده ای را از هنرمندان با موضوع پایان داعش به نمایش بگذاریم.

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، نیز پس از بازدید از نمایشگاه «پایان داعش» گفت: داعش یک پدیده شوم بود که توسط آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه رشد یافت. از ابتدا هنرمندان خطر این گروهک وابسته را دریافتند و دست به کار شدند.

وی ادامه داد: هنرمندان به خوبی ریشه این قائله را شناختند و زمانی که آثار را می‌بینیم درخواهیم یافت که محتوای کارها، علل وقایع سیاهی مانند داعش چه بوده و پشت پرده این سلسله حوادث چه کسانی هستند. شما امروز مشاهده می کنید که از چه کشورهایی در این نمایشگاه حضور دارند، توجه همه این‌ها به منشا داعش است و کدام سیاستمداران آن‌ها را ترغیب کرده‌اند و به جان دنیا انداخته‌اند.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: من به دوستان و همکاران برای برگزاری چنین نمایشگاهی تبریک می‌گویم. کاریکاتوریست‌های ایرانی موفق شده‌اند امروز هنرمندان دنیا را با خود همراه و هم‌رای کنند. این نشان دهنده حقانیت حرف جمهوری اسلامی ایران است، صاحبان وجدان‌های پاک آن را می پذیرند.

مسعود نجابتی، طراح و گرافیست نیز، پس از دیدن این نمایشگاه، گفت: پرداختن به موضوعات جنجالی، برجسته کردن عیوب سیاستمداران عالم و بیان کردن موضوعات خفا، تخصص کاریکاتوریست‌هاست، زمانی که ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شد، کاریکاتوریست‌ها اولین گروه از هنرمندان بودند که دست به کار شدند و به سیاست‌های او انتقاد کردند. امروز هم برای مسئله داعش، همکاری سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و پرداختن به موضوعاتی از این دست، کاریکاتوریست‌ها هستند که در پیشگاه در حرکت هستند.

علاقه‌مندان تا روز ۱۲ خرداد همه‌روزه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. همچنین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «پایان یک داعش» روز ۱۲ خردادماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر