menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

بیابانکی : برای معرفی صحیح کتاب و کتاب‌ خوانی نیاز به نهضت فرهنگی داریم

سعید بیابانکی گفت: در طول ۳۶۵ روز سال، تنها ۱۰ روز را به کتاب اختصاص می‌دهیم و آن هم تنها در شهر تهران و از چنین شکل تبلیغاتی نباید انتظار ترویج کتاب داشته باشیم. برای معرفی صحیح کتاب و کتاب‌خوانی نیاز به نهضت فرهنگی داریم.

به گزارش شیرین طنز، سعید بیابانکی، شاعر، طنزپرداز و منتقد ادبی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، با بیان اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، بخشی از پوشش رسانه‌ای نمایشگاه در برنامه تلویزیونی «کتاب ۴» به صورت زنده و مستقیم از محل برپایی نمایشگاه کتاب در مصلای تهران را بر عهده داشتیم، اظهار کرد: به همین دلیل فرصت چندانی نداشتم که با فراغ‌بال به بازدید از نمایشگاه بپردازم. هر چند در همین نوع حضور خود در نمایشگاه دیدم که کتاب دارد جای خود را در میان افراد جامعه باز می‌کند.

وی ادامه داد: البته این شکل از تبلیغ نمایشگاهی برای کتاب کافی نیست. در طول ۳۶۵ روز سال، تنها ۱۰ روز را به کتاب اختصاص می دهیم و آن هم تنها در شهر تهران و از چنین شکل تبلیغاتی نباید انتظار ترویج کتاب داشته باشیم. برای تبلیغ کتاب، نقد و تحلیل و معرفی درست آثار لازم است.

بیابانکی خاطرنشان کرد: اینکه کتاب را مانند کالایی تجاری تبلیغ کنیم درست نیست؛ برای معرفی صحیح کتاب و کتاب‌خوانی نیاز به نهضت فرهنگی داریم. این نهضت فرهنگی می‌تواند با تولید و پخش برنامه تلویزیونی مستمر همچون برنامه ۹۰ در عالم ورزش فوتبال، شکل بگیرد. البته در این عرصه ناشران هم باید کمک کنند تا این چرخه متوقف نشود.

این شاعر و مجری رادیو و تلویزیون با بیان اینکه کتاب را باید اهل کتاب و ادبیات معرفی کنند، گفت: ضعف عمده کتاب‌خوانی در کشورمان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن است. به طور مثال، بسیاری از مخاطبان نمی‌دانند که کتاب خوب را از چه کسی جویا شوند و از چه کسی یا رسانه‌ای در این راستا کمک بگیرند.

وی همچنین درباره آثاری که امسال از نمایشگاه کتاب خریداری کرده است، گفت: کتاب «از پیله تا پروانگی» مجموعه اشعار دکتر محمدرضا روزبه را امسال از نمایشگاه خریداری کردم. می‌توانم بگویم ایشان بعد از مرحوم قیصر امین‌پور، در فضای شعر عاشقانه توانسته‌اند اثری در خور توجه را ارائه کنند. همچنین شعرهای سپید عباس باقری را امسال در نمایشگاه دیدم و این مجموعه هم از آن دست اشعار خواندنی است. این دو اثر توسط نشر شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر