menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

سعید بیابانکی : حافظ در طنزسرایی بر دیگران مقدم است

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، در حاشیه نمایشگاه کتاب استان ایلام سعید بیابانکی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان نمایشگاه و حضور فعال ناشران معتبر کشوری در نمایشگاه اظهار داشت: اهمیت جایگاه طنز در بخش‌های مختلف ادبی و اثر پذیری بی بدیل مردم از آثار طنز ستودنی است.

این طنزپرداز معروف کشور درباره میزان اثربخشی آثار ادبی با اشاره به شعری معروف از شاعر بزرگ ایران ،صائب تبریزی بیان کرد:« صائب دو چیز می شکند قدر شعر را ، تحسین ناشناس و سکوت سخن شناس ».

نویسنده کتاب رد پایی بر برف گفت: بخشی از تحسین‌ها که در مجازی صورت می گیرد و نمی توان افراد را برحسب میزان سخن‌شناس و ناشناس تمیز داد وآن دسته از سخن شناسانی که میدانند اما سکوت می‌کنند ، قدر شعر را می‌شکنند .

بیابانکی همچنین با بیان اینکه تا اسمی از شاعر طنزپرداز به میان می آید عموم مردم نام عبید زاکانی را تجسم می‌کنند در حالی که بنده عقیده دارم: از شاعران طنزپردازی که در اوج قله ایستاده ،حضرت حافظ می‌باشد و با اشاره به ابیاتی از ایشان مانند :« ناصح به طعن گفت که رو ترک عشق کن ، محتاج جنگ نیست برادر نمی کنم» و همچنین « ترسم که صرفه ای نبرد روز بازخواست،نان حلال شیخ از آب حلال ما » بسیاری از اشعار حافظ را طنز گونه و کمیک دانست وی همچنین با اشاره به ابیاتی از سعدی و مولانا آن ها همچون حافظ در طنزسرایی بر دیگران مقدم شمرد.

ایشان با خواندن چندین شعر طنز از مجموعه آثار خود صحبت های خویش را جمع بندی نمودند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر