menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی مجموعه طنز ۶ جلدی چگونه … شویم؟

انتشارات سوره مهر با همت امید مهدی نژاد، جلال سمیعی و اسماعیل امینی شش جلد کتاب با نام های :

  • چگونه مدیر فرهنگی شویم
  • چگونه نویسنده شویم
  • چگونه نقاش شویم
  • چگونه موسیقی‌دان شویم
  • چگونه بازیگر شویم
  • چگونه شاعر شویم

در قالب طنز منتشر کرده که در زیر به معرفی این آثار پرداخته ایم.

چگونه مدیر فرهنگی شویم

کتاب «چگونه مدیر فرهنگی شویم» نگاهی است طنزآمیز به فعالیت مدیران فرهنگی و از فردی می‌گوید که می‌خواهد یک شبه ره صدساله مدیر شدن را بپیماید.

تاریخ نشر: دی ۱۳۹۰

تعداد صفحات: ۶۶

شابک: ۲-۱۹۱-۱۷۵-۶۰۰-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۳,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

چگونه مدیر فرهنگی شویم

کتابی که در دست دارید، یک راهنما برای مدیر شدن است؛ آن هم از نوع مدیریت فرهنگی. حال اگر از خودتان می‌پرسید مگر می‌شود با خواندن یک کتاب مدیر فرهنگی شد، باید به شما بگویم خیر! ولی این کتاب با همه کتاب‌های دیگر فرق دارد؛ چرا که در اصل فوت و فن‌هایی را بیان می‌کند که همه کسانی که هیچ توانایی و استعدادی نداشتند با یادگیری آنها مدیر شده‌اند! اگر باور نمی‌کنید، شماره نویسنده را از یک جایی پیدا کنید و به او زنگ بزنید. مطمئن باشید خیلی خوب جوابتان را می‌دهد و درباره آزموده شدن مطالب کتابش به شما اطلاعات می‌دهد.

اسماعیل امینی در این کتاب طنز، با روایتی گاه کنایه‌آمیز و نقادانه رفتارهای اجتماعی را به باد نقد گرفته و در قاب طنز نشان می‌دهد که چطور برخی افراد با همه شیوه‌های به ظاهر خنده‌دار پیشرفت کرده‌اند و در این مملکت، حسابی وزیر و وکیل و رئیس شده‌اند.

ابوالفضل محترمی کار تصویرگری کتاب را برعهده داشته و سعی کرده تصویرهایی طراحی و اجرا کند که مکمل متن باشد. در مقابل هر صفحه از متن یک صفحه تصویر قرار دارد و اینگونه شما بیشتر احساس طنز بودن کتاب را دریافت می‌کنید.

امینی در این کتاب به وجوه مختلف یک مدیر لایق فرهنگی اشاره کرده و آنگاه سعی کرده با زبان طنز از کسانی بگوید که هیچ‌یک از توانایی‌های لازم را ندارند، ولی با روش‌های غیرحرفه‌ای پشت میز مدیریت نشسته و برای حفظ آن تلاش می‌کنند. شما در این کتاب با شخصیتی روبه‌رو می‌شوید که از هنر، سواد، استعداد و… کاملاً بی‌بهره است، ولی خوب بلد است مصاحبه کند و بیلان کاری بدهد و بولتن‌هایی از عملکرد درخشانش‌ تدوین کند.
***

چگونه نویسنده شویم

خواننده کتاب «چگونه نویسنده شویم»با شخصیتی روبه‌رو می‌شود که فقط برای شهرت و آمدن نامش در رسانه‌ها، بی‌دلیل بیانیه صادر می‌کند، مصاحبه‌های جنجالی ترتیب می‌دهد، ادای حمایت از حقوق زنان را درمی‌آورد تا نمایی از روشنفکری را به نمایش گذارد. او متناسب با خواست جشنواره‌ها و جایزه‌های مختلف ادبی کتاب می‌نویسد و کم‌کم به نویسنده جشنواره‌ای معروف می‌شود؛ نویسنده‌ای که می‌داند چگونه بنویسد تا جایزه ببرد.

تاریخ نشر: دی ۱۳۹۰

تعداد صفحات: ۷۲

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۳,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

یکی از جلدهای مجموعه «چگونه هنرمند شویم» که به قلم اسماعیل امینی شکل گرفته، به راه‌ها و روش‌های نویسنده شدن اختصاص دارد. همه آنچه در کتاب با آن روبه‌رو می‌شوید، جملات کوتاه طنزی است که نویسنده به واسطه آنها محافل ادبی، نویسندگی و نویسنده شدن، روند چاپ و نشر کتاب و… را جراحی کرده است. او با نگاهی به حضور نویسندگان در جشنواره‌ها، داور شدنشان در رویدادهای مختلف ادبی، مصاحبه‌های جور واجور، قبول کارهای سفارشی، هیاهو کردن با کتاب‌هایی که مجوز نمی‌گیرند یا بعد از چاپ به دلایلی از بازار جمع می‌شوند، استاد شدن و شاگرد دور خود جمع کردن، وقت‌گذرانی در پاتوق‌های هنری و… سعی داشته راه را از چاه نشان دهد.

طرح روی جلد کتاب، مردی را نشان می‌دهد که در حال ریختن آب با شلنگ در صفحات یک کتاب است که این نیز نمادی از اصطلاح معروف «آب‌ بستن» در یک کار است. محسن ایزدی که از مجموعه «چگونه هنرمند شویم» کتاب‌های دیگری را نیز تصویرگری کرده است، در کتاب «چگونه نویسنده شویم» هم دست به قلم شده و شخصیت یک نویسنده آبکی را رقم زده است! در اینجا شخصیتی که به تصویر کشیده مردی سن و سال‌دار است که به نوعی با تصویرسازی‌ جلدهای دیگر این مجموعه متفاوت است.
مجموعه «چگونه هنرمند شویم» با مدیریت اسماعیل امینی منتشر ‌شده است.
***

چگونه نقاش شویم

این کتاب به کسانی که برای نقاش شدن تقلا می‌کنند، می‌گوید چگونه با برداشتن ۳۰ گام نقاش شوند.

تعداد صفحات: ۷۲

نوبت چاپ: اول ۱۳۹۰

شمارگان: ۲۵۰۰

این کتاب ۳۰ گام عملی برای آنکه فوراً نقاش شوید را پیش پای شما می‌گذارد. شما با خواندن هر صفحه از این کتاب یک گام به نقاش شدن نزدیک شده‌اید. اینکه شما از نقاشی خوشتان می‌آید یا نمی‌آید، مساله سرنوشت‌سازی نیست که مخاطب این اثر قرار بگیرید یا نگیرید؛ چرا که هرکس با هر میزان استعداد و نبوغ هنری با خواندن این اثر نقاش می‌شود.

سمیعی، نویسنده کتاب مخاطبان اثرش را به جلد دوم از این اثر وعده داده و به همین دلیل از آنها خواسته است که به فکر پیشرو ماندن باشند. همچنین او از افرادی که با نسخه او نقاش شده‌اند، می‌خواهد که هر هفته دست‌کم سه اثر هنری از خود تراوش کنند.

این کتاب در اصل توصیه‌هایی برای هنرمندان جوان است و با زبان کنایه و طنز لحظه‌هایی را برای تفکر فراهم آورده است که گاه حاصل ساعتی تفکر از سال‌ها عبادت بهتر است.

پس یادتان باشد برای نقاش شدن اول نه به کلاس نقاشی بروید و نه بوم و رنگ بخرید، بلکه یکراست به کتابفروشی رفته و یک نسخه از کتاب «چگونه هنرمند شویم؟» را تهیه فرمایید!
همچون تعداد دیگری از جلدهای مجموعه «چگونه هنرمند شویم» تصویرهای این کتاب را ابوالفضل محترمی طراحی و اجرا کرده است.
***

چگونه موسیقی‌دان شویم

اموزش موسیقی با زبانی طنز آمیز

تاریخ نشر: دی ۱۳۹۰

تعداد صفحات: ۷۸

شابک: ۹-۱۹۲-۱۷۵-۶۰۰-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۳,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

این خودآموز با هدف تربیت نسل جدید موسیقی‌دان تهیه و تنظیم شده است و شامل سه فصل و یک ضمیمه است. در فصل اول شما با خودآموز خوانندگی روبه‌رو می‌شوید و فصل دوم و سوم به خودآموز نوازندگی و آهنگسازی اختصاص دارد و ضمیمه هم درباره سازشناسی تضمینی است؛ البته همه آنچه اینجا می‌خوانید، طنز است؛ پس برای خندیدن آماده باشید.

این کتاب یکی از جلدهای مجموعه «چگونه هنرمند شویم» است که حاصل فکر و ایده واحد هنرهای تجسمی و دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب تصویرهای ابوالفضل محترمی، تصویرساز و کاریکاتوریست چیره‌دست، اما کم نام و نشانی است که کاریکاتورهای جذاب و پرمخاطب او سال‌هاست در ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت به چشم می‌خورد.
نحوه صفحه‌بندی کتاب به گونه‌ای است که در صفحات زوج مطالب آورده شده و مقابل آن عکس‌های مربوط به همان مطلب قرار گرفته است. کتاب در قالب توصیه‌هایی به هنرمندان جوان با زبان کنایه و طنز لحظه‌هایی را برای تفکر فراهم آورده است.

کتاب‌های زیادی درباره موسیقی و اینکه چگونه بتوانیم در عرصه موسیقی وارد شده و موفق شویم، نوشته شده است، ولی تاکنون چنین رویکرد طنزی به موضوع انتخاب نشده است و شما این‏بار انگار همه شوخی‌هایی که قبلا با آدم‌هایی که فکر می‌کنند موسیقی‌دان هستند، ولی واقعا نیستند را باور کرده‌اید و همه آنها را یکجا در یک کتاب خواهید خواند.

البته گاه‌گداری بعضی توصیه‌های منطقی کتاب را جدی بگیرید و آن را در مسیر هنرمند شدن آزمایش کنید. اینکه نویسنده می‌گوید نوازندگی مثل خوانندگی ذاتی نیست و باید کلاس بروید و آن را یاد بگیرید، حرف بی‌ربطی هم نیست. امتحانش مجانی است. حالا هی بنشینید توی خانه‌تان و ساز بزنید.
***

چگونه بازیگر شویم

کتابی مختصر و مفید برای آنها که استعداد بازیگری‌ ندارند، ولی خیلی دلشان می‌خواهد بازیگر شوند.

تاریخ نشر: دی ۱۳۹۰

تعداد صفحات: ۷۲

شابک: ۲-۱۸۸-۱۷۵-۶۰۰-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۳,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

زحمت چاپ کتاب «چگونه بازیگر شویم؟» را واحد هنرهای تجسمی و دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشیده‌اند و البته قبل از آن، این مهدی‌نژاد بوده که تلاش فراوانی کرده و در دو فصل به مخاطب اثرش یاد داده چگونه بازیگر شود و چگونه بازیگر بماند. مخاطب فصل اول هنرجویان جوانی هستند که می‌خواهند هنرپیشه شوند و مخاطبان فصل دوم هنرپیشگانی که در عین سی‌دی و بلوتوث و پارتی و ارشاد و اماکن و دلبر و دلدار و رقیب و… می‌خواهند کماکان هنرپیشه بمانند. بخش مهمی از رسالت کتاب بر دوش تصویرهایی است که توسط محسن ایزدی کشیده شده‌اند و مبنای آنها نیز شخصیت‌هایی است که در هر بخش توصیف شده‌اند.

شیوه روایت نویسنده زبان طنز است و او این طنز را برای نقد رفتارهای اجتماعی و شخصی افرادی که به هر قیمتی می‌خواهند هنرپیشه شوند، به کار گرفته است. اینکه چگونه بدون هیچ استعداد و دوره‌های آموزشی و تنها با تکیه بر زیبایی و تیپ و حاشیه‌سازی بازیگر شویم و بازیگر بمانیم مهم‌ترین مسئله‌ای است که به زبان طنز بدان پرداخته شده است. مهدی‌نژاد با اینکه کتاب خود را به زبان طنز راهی بازار کرده است، اما توصیه‌های او چنان کاربردی هستند که در تربیت هنرپیشگان و بازیگران می‌تواند مؤثر و کارآمد باشد. به ‏عنوان مثال، او در این کار از نقش «رو» سخن می‌گوید، در حالی که شاید معادل جدی همین کلمه، اعتماد به‌نفس باشد!
***

چگونه شاعر شویم

«چگونه شاعر شویم» کتابی نمکین و در عین حال شیرین برای همه آنهایی که می‌خواهند شاعر شوند!

تاریخ نشر: دی ۱۳۹۰

تعداد صفحات: ۷۸

شابک: ۵-۱۹۰-۱۷۵-۶۰۰-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۳,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

در این کتاب مراحل گام به گام شاعر شدن برای خوانندگان تشریح شده است و شما می‌توانید با عمل به دستورالعمل‌هایی که در این کتاب ارائه شده است، بدون مراجعه به استاد و مطالعه به یک شاعر برجسته اعم از سازمانی یا روشنفکر تبدیل شوید! بنا بر نسخه‌ای که کتاب «چگونه شاعر شویم؟» برای شما پیچیده است، پروسه شاعر شدن، سه فاز اصلی را در برمی‌گیرد؛ شعر گفتن، شاعر شدن و شاعر مشهور شدن. البته این سه فاز را که خود شما از بر هستید، ولی چگونگی شعر گفتن و سری بین سران شاعری درآوردن، آن چیزی است که در این کتاب یاد خواهید گرفت.

هر توصیه در یک صفحه از کتاب آمده و صفحه مقابل آن هم تصویری از فردی است که مشغول عمل کردن به این توصیه‌هاست. در هر حال شما که با خواندن این کتاب شاعر نمی‌شوید، ولی لحظاتی مفرح و خندان خواهید داشت. البته اینطوری هم فکر نکنید که کتاب «چگونه شاعر شویم» صرفاً یک کتاب برای مسخره کردن شاعران تازه به دوران رسیده است. اصلاً هم اینطوری نیست. خب شاعر شدن بالاخره نیاز به چیزهایی دارد که بخشی از آنها در کتاب آمده است و چه بسا اگر آنها را خوب رعایت کنید، طبع شعرتان گل کند و بعد از مدتی بشوید یک شاعر اسم و رسم‌دار! درست است که این کتاب، یک اثر طنز است، اما وقتی می‌گوید یک کاغذ و قلم بردارید، روی مبل لم بدهید و منتظر شوید تا شعر خودش نم نم بیاید، یک حکمتی دارد و آنطورها هم که فکر می‌کنید بی‌راه نیست!
طرح جلد کتاب فردی را نشان می‌دهد که در حال لگد کردن گل است، ولی در قاب یک کتاب.

خرید کتاب چگونه مدیر فرهنگی شویم :

https://affstat.adro.co/click/6127f1a3-4b72-4f35-9812-ebd4de6548b3

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر