menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بوقلمان و سعید طلایی

سعید طلایی : هنر طنزپرداز این است که از زوایای مختلف به موضوع بپردازد

سعید طلایی ـ شاعر و طنزپرداز ـ معتقد است برگزاری جشنواره‌های استانی در بالندگی طنز شهرستان‌ها بسیار مؤثر است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: سعید طلایی، طنزپرداز جوان کشورمان در حاشیه برگزاری پنجمین محفل طنز «قندشکن» یزد، این نشست صمیمانه را محفلی برای معرفی توانمندی و قابلیت‌های‌ هنرمندان و طنزپردازان یزدی دانست.

وی اشعار و آثار خوانده شده در این محفل را خوب توصیف کرد و افزود: باعث افتخار است که استان یزد از شاعران و طنزپردازان توانایی برخوردار است.

این طنزپرداز بر تداوم این روند و حضور گسترده شاعران و طنزپردازن استان در این محفل تأکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های استانی با هدف شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای جوان، در رشد و بالندگی طنز شهرستان‌ها بسیار مؤثر است.

طلایی همچنین به نقش آموزش در تقویت و ارتقای طنزپردازان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی علاوه بر ایجاد تعامل و همفکری میان طنزپردازان باعث دانش افزایی و کسب تجربه خواهد شد.

وی در همین زمینه افزود: شاعران قبل از حضور در محافل می‌توانند آثارشان را در کارگاه‌ها و نشست‌های صمیمانه بخوانند تا ویرایش لازم صورت گرفته و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود و آنگاه اثری محکم و باکیفیت را به محافل طنز ارائه کنند.

این هنرمند رعایت اصول طنزنویسی در نوشتن طنز را بسیار مهم خواند و گفت: به نظر من اگر طنزپرداز می‌خواهد در خصوص یک موضوع طنز بگوید، نباید مستقیم به دل ماجرا بزند زیرا نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت. این نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه هنر طنزپرداز این است که از زاویه‌ای به موضوع بپردازد که تابه حال دیده نشده باشد، افزود: هر چند پرداختن به موضوع از زوایای مختلف شاید زمان‌بر باشد اما ارزش کار طنزپرداز را دوچندان می‎کند.

طلایی در پایان اظهار داشت: با وجود استعدادهای جوان و تداوم برگزاری محفل طنز قندشکن، استان یزد در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه طنز کشور خواهد داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر