menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حمید اسماعیلی نقل نقلستان

گزارش گفتگو با حمید اسماعیلی در نَقلِ نُقلِستان رادیو صبا + صدا

برنامه نَقلِ نُقلِستان روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ساعت ۱۵ به تهیه کنندگی مژده آقا محمدی و با اجرای آقای مهدی فرج اللهی از رادیو صبا پخش می شود.
به گزارش شیرین طنز، مهمان برنامه ی نَقلِ نُقلِستان ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ جناب آقای حمید اسماعیلی بودند. برنامه با ارائه ی بیوگرافی ایشان آغاز شد.
در ابتدای برنامه،آقای فرج اللهی از مهمان برنامه پرسیدند که: شما چگونه وارد عرصه ی طنز شُدید؟
ایشان خود را این گونه معرفی کردند که: من مهندس معماری و متولد سال ۱۳۵۴ هستم و نوشتن را از اوایل دبیرستان شروع کردم و با نگارش نامه، با مجله ی رشد و سوره ارتباط داشتم. آنها بعد از گذشت ۴۰ روز، در توصیف آثارم می گفتند: نثر شما بسیار قدیمی است و باید به سبکهای جدید روی بیاوری و اشعار نیمایی، فریدون مشیری و فریدون توللی را بخوانی. سپس چند نمونه از شعرهایی را که سروده بودند، خواندند.

بعد از آن،مجری برنامه از آقای اسماعیلی خواستند که اسامی نویسندگان مود علاقه خود، درحوزه ی نثر طنز را بیان کنند.ایشان گفتند: از نثر نویسان قدیم، به عبید زاکانی و از نویسندگان جدید، آثار آقایان علیرضا لبش، اسماعیل امینی، عبدالرضا اثنی عشری، محسن فراهانی و مهرداد حسین زاده را دوست دارم.
سپس، یکی از آثار محسن فراهانی توسط آقای امین ضیایی خوانده شد.
در قسمت بعدی برنامه، این طنزپرداز شعرهای گوناگون خود، با موضوعات متفاوتی مانند موسسات مالی و اعتباری، تبدیل به گُل شدن مردی در میان خارها، خالی بندی برای ازدواج، برداشتن وسایل مهم برای سفر، توصیه به خانواده برای خرج کردن پول کمتر در هنگام سفر را قرائت کردند.
در این قسمت، مجری برنامه از شوخ طبعیشان پرسیدند و آقای اسماعیلی گفتند: من شوخ طبعی را با ورود به خانه آغاز میکنم و خانواده ام هم از این کار لذت میبرند.
سپس آقای فرید رشیدی با آقای عبدالله مقدمی درباره ی آقای اسماعیلی صحبت کردند و ایشان در پاسخ به سوالهایشان گفتند: ایشان فرد خوش قولی هستند و به خاطر این که به ساخت خانه مشغول هستند ظاهرشان مانند طنزپردازها نیست و بیشتر شبیه بساز و بفروش ها می باشند.

سوال بعدی آقای رشیدی درباره ی فوتبال بازی کردن آقای اسماعیلی بود که آقای مقدمی گفتند: آقای اسماعیلی فوتبالیست ناکام است و باید رونالدو یا مسی می شد اما وقتی پا به توپ می شود، مصدوم خواهد شد. در پایان گفتگوی تلفنی، آقای مقدمی در توصیف این طنز پرداز گفتند: ایشان، مهندس شاعران هستند.
سپس آقای فرج اللهی درباره ی شگردهای طنزپردازی از آقای اسماعیلی پرسیدند.
ایشان گفتند: شگردهای طنزپردازی زیاد است اما استاد میرشکاک به ما توصیه می کردند که در طنز از فرهنگ و زبان عامیانه استفاده کنیم مانند آب از سرم گذشته، آب از سرچشمه گل آلود است و آب باریکه ای هست.
ایشان در صحبت پایانی خود، به دیگران توصیه کردند که با لبخند وارد منزل شوند و برای همه آرزوی شادی کردند.
برنامه، با تک بیت زیر از آقای فرج اللهی در ساعت ۱۵:۳۰ به پایان رسید.
نویسنده: یاسمن حسینی

این گفتگو را در لینک زیر بشنوید :

http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=136060800&chid=23

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر