menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رئیس حوزه هنری فارس در خندیشه : حمایت از طنز، حمایت از نقد و حرکت در مسیر تعالی است

نخستین نشست ماهانه ی طنز حوزه ی هنری فارس با عنوان “خندیشه” برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری فارس، در این نشست محمد کرم اللهی رییس حوزه ی هنری فارس در سخنانی کوتاه، ضمن اعلام حمایت کامل حوزه ی هنری از فعالیت های طنز اظهار داشت: ” ما حامی طنز اندیشه مند، موشکافانه و دقیق هستیم و از فعالیت هنرمندان طنزنویس در دفتر طنز حوزه ی هنری حمایت می کنیم.”

وی افزود: ” طنز می تواند زبان گویایی باشد که مشکلات عمده جامعه را بیان کرده و آن را بدون تعارف و رودربایستی به صورت واضح و آشکار در مقابل همگان قرار می دهد و حمایت از طنز، حمایت از نقد و نقادی و حرکت در مسیر رشد و تعالی است.”

خندیشه عمومی

هاشم کرونی مسوول مرکز آفرینش های ادبی حوزه ی هنری فارس نیز، با سپاس از زحمات علیرضا صائب و علی اصغر کمالدار مسوولین دوره های سابق دفتر طنز، گفت: بحمدالله با حضور دکتر عبدالرضا قیصری و تیم اجرایی همراه ایشان میانگین سنی اعضا کاهش یافته اما حضور جوانان بدون سایه مرحمت پیران پیشکسوت و صاحبنظر لطفی ندارد و امیدواریم حضور پیشکسوتان در فعالیت های دفتر طنز تداوم یابد.

وی افزود: یکی از اولویت های اساسی ما انتشار سالانه دفتری شکیل و حرفه ای از تولیدات طنز هنرمندان استان استف البته کتاب و جلسات و برنامه ها نباید فقط به شعر طنز محدود شود و باید گونه های مختلف ادبی و هنری طنز در دستور کار و تولید دفتر طنز قرار گیرد.

کرونی گفت: برگزاری منظم جلسات ماهانه “خندیشه” در شنبه پایانی هر ماه با حضور و اجرای دکتر قیصری و طنزنویس مهمان در کنار جلسات هفتگی از دیگر برنامه های دفتر طنز است که ان شاءالله در ماه های اتی تداوم خواهد یافت.

دکتر عبدالرضا قیصری نیز با ابراز خرسندی از حمایت حوزه ی هنری از طنز اظهار داشت: حوزه ی هنری همواره در کشور حامی طنز بوده و خوشحالیم که نگاه مدیر حوزه ی هنری در دوران جدید بر حمایت از طنز تمرکز یافته و امیدواریم این همراهی تداوم داشته باشد.

خندیشه

وی افزود: ” آموزش و تداوم و استمرار گردش نسل ها در دستور کار دفتر طنز قرار دارد به همین مناسبت در جلسات هفتگی از صاحبنظران ادب و هنر استان دعوت به حضور و همراهی کرده ایم تا با همراهی این عزیزان بتوانیم شاهد ارتقای سطح کیفی کار طنزنویسان باشیم.

قیصری گفت: بر این اساس در جلسات اخیر شاهد حضور دکتر غلامرضا کافی با بحث طنز در عصر انقلاب اسلامی بر اساس دفتر طنز پژوهشنامه ادبیات انقلاب اسلامی نوشته ایشان بودیم. در جلسه ای دیگر نیز از بیزن کیا نویسنده نام آشنای شیرازی دعوت کردیم تا در باب طنز در داستان صحبت کنند و امیدوارم حضور علاقه مندان سبب تداوم این جریان شود.

در ادامه این نشست رسول سنایی طنز نویس و شاعر جنوبی به عنوان مهمان تازه ترین شعرهای طنز خویش را قرائت کرد و سپس شاعران و طنزنویسان و کاریکلماتوریست ها نیز آثار خویش را ارائه کردند. همزمان با این برنامه هنرمند کارتونیست نیز کاریکاتور مهمان ویژه مراسم را به صورت زنده تهیه و به وی اهدا کرد.

شایان ذکر است ادامه جلسات خندیشه پس از ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شنبه پایانی هر ماه برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر