menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رادیو صبا

جشنواره طنز رادیویی “زیر چتر لبخند”

***

***

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار «نسیم»، نشست خبری اعلام برنامه های جشنواره “زیر چتر لبخند” با حضور مدیران رادیو جوان، ایران و فرهنگ در محل رادیو برگزار شد.

حمیدرضا شیخ محمدی مدیر رادیو ایران در این نشست عنوان کرد: هدف اصلی رادیو شادی آفرینی و ایجاد اوقات فراغت برای مخاطبان خود است. معاونت صدا با کمک شبکه های رایویی اهداف خود را در این راستا محقق می کند. وی افزود: جشنواره “زیر چتر لبخند” با کمک شبکه های رادیویی برگزار می شود. از انجایی هم که رادیو ایران در حوزه برنامه های طنز دارای سابقه ای طولانی است در این جشنواره طنز مشارکت دارد.

* ۴ روز با این جشنواره میزبان شنوندگان هستیم

شیخ محمدی ادامه داد: جشنواره در مدت زمان ۴ روز برگزار می شود ؛ بخشی که بر عهده رادیو ایران است در روز ۱۹ مرداد ماه برگزار خواهد شد. مجری این برنامه علیرضا خمسه بوده و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پیذیرای مخاطبان است. او را علیرضا جاویدنیا و اردشیر منظم همراهی می کنند. مدیر رادیو ایران اضافه کرد: رادیو ایران برنامه هایی از قبیل جمعه ایرانی، کوی نشاط، دلخنده، عصر جمعه و عصر دلچسب را در حوزه برنامه های طنز خود دارد.

* هدف ما فراموش کردن غمها برای ۲ ساعت است

محمد صادق رحمانیان مدیر رادیو صبا نیز در سخنانی گفت: جشنواره “زیر چتر لبخند” برای هزاران شنونده رادیو تدارک دیده شده است. هدف ما فراموش کردن غمها برای ۲ ساعت است. ما در رادیو صبا جدی فکر می کنیم تا بهتر بتوانیم مردم را بخندانیم.

وی افزود: افزایش برنامه های طنز در راستای افزایش و امتداد امید آفرینی در جامعه است. رادیو صبا در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۲ کار خود را آغاز کرده است. این رادیو مستقل فعالیت می کند و به دنبال افزایش امید در میان جامعه است. رادیو صبا پیام آور خوشی هاست. برنامه های ما از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب بود که تا دو ماه آینده افزایش پیدا کرده و از ۸ صبح تا ۸ شب پخش می شود.

مدیر رادیو صبا اضافه کرد: ما در رادیو صبا طرحی را به آقای صوفی معاون صدا دادیم تا این شبکه رادیویی برای مخاطبان هرچه بهتر جا بیفتد. یکی از این راهها برگزاری جشنواره ای بود که در ابتدا ۱ روز مدنظر ما بود که به ۴ روز افزایش پیدا کرد.

* جشنواره در ۳ بخش مسابقه، طنز و مشاعره برگزار می شود

وی خاطرنشان کرد: در این راه از کمک سایر شبکه های رادیو هم کمک گرفتیم که در این راه شبکه های جوان، فرهنگ و ایران به ما در برگزاری جشنواره پیوستند. این جشنواره در ۳ بخش مسابقه، طنز و مشاعره برگزار می شود. رحمانیان تصریح کرد: در راه برگزاری این جشنواره حتی شبکه های معارف و قرآن نیر در بخش مسابقه به برگزاری ان به ما کمک می کنند. روز ۱۹ جوایز بخش مسابقه، روز ۲۰ مرداد جوایز بخش طنز، روز ۲۲ جوایز بخش مشاعره اهدا می شود.

* همواره روی خط نارنجی پیش می‌ریوم

مدیر رادیو صبا ادامه داد: برنامه های آینده ما استفاده از ظرفیت طنز خرده فرهنگها است. به این صورت که از ظرفیت طنز سایر استانها هم استفاده خواهیم کرد. این رادیو الگویی تازه از برنامه سازی را به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد. در این راه نه در خط سبز حرکت کرده و نه از خطوط قرمز عبور می کنیم بلکه همواره بر روی خط نارنجی پیش میرویم. محسن شریف زاده مدیر رادیو فرهنگ نیز در این نشست گفت: اقتضای رسالت رادیو فرهنگ پاسداشت زبان فارسی است. در این رابطه برنامه هایی را تدارک دیده ایم. از جمله این برنامه ها طنز و سرگرمی است.

* حضور در جشنواره برای مخاطبان آزاد است

وی افزود: رادیو فرهنگ روز چهارشنبه ۲۲ مرداد بخش جشنواره “زیر جتر لبخند” را بر عهده دارد که از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار می کند. در ضمن حضور برای عموم آزاد است. در این برنامه از گروه موسیقی محلی استفاده می شود. شریف زاده ادامه داد: در کنار این گروه موسیقی، جواد انصافی و گروه هنری او نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در این برنامه از برنامه سازان موفق در حوزه مشاعره تقدیر و تجلیل خواهد شد.

مدیر رادیو فرهنگ خاطرنشان کرد: این رادیو یک برنامه با عنوان نان و پسته دارد که قرار است از ابتدای شهریور پخش خواهد شد. از جمله برنامه های دیگر طنز این شبکه رادیویی می توان به برنامه ای با عنوان چای شیرین اشاره کرد که روزهای پنجشنبه پخش می شود. وی تصریح کرد: برنامه های موسیقی محور ما شامل نیستان، سر آهنگ، شهر آشوب، موسیقی کلاسیک و گلهای ایرانی است. شریف زاده گفت: “زیر چتر لبخند” به صورت زنده پخش نمی شود و ابتدا ضبط شده و گزیده آن پخش می شود. مجری های برنامه ما علیرضا تابام و امیر زنده دلان هستند.

* رادیو جوان بدنبال تجربه قالبها و فضاهای جدید است

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و جوان رادیو جوان نیز در این نشست گفت: رادیو جوان به دنبال تجربه قالب ها و فضاهای جدید اجرای برنامه ها است. این رویکرد تازه نیز به دنبال مطالبات قشر جوان دنبال شده است. وی افزود: این رادیو برنامه صدا آزاد را با هدف کشف استعدادهای جوانان برگزار می کند. این مسابقه که اختتامیه ان در تاریخ ۱۹ مرداد خواهد بود همزمان با آغاز جشنواره است.

برنامه رادیویی طنز سبقت آزاد

گودرزی ادامه داد: برنامه های کوک، موسیقی من و یک سبد ترانه نیز از جمله برنامه های رادیو جوان است که برای مخاطبان تدارک دیده است. در مسابقه صدا آزاد شاهد حضور هنرمندانی چون استاد چکناواریان، همایون رحیمیان، رضا صادقی و سالار عقیلی هستیم. مدیر رادیو جوان در پایان گفت: برنامه ۱۹ مرداد “زیر چتر لبخند” با اجرای گروههای جوان موسیقی در دو حوزه پاپ و سنتی و اهدا بخش مسابقه همراه است. همچنین در این برنامه آقای صوفی معاون صدا سخنرانی خواهد کردو هنرمندان نیز حضور دارند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر