menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

باشگاه «شعر طنز سرخوش» در فرهنگسرای عطار افتتاح شد

باشگاه «شعر طنز سرخوش» با حضور ناصر فیض و رضا رفیع در فرهنگسرای عطار افتتاح شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی شهرداری تهران؛ نخستین جلسه از «شب شعر طنز سرخوش» با حضور رضا رفیع و ناصر فیض به عنوان مهمانان ویژه برگزار و باشگاهی با همین عنوان در فرهنگسرای عطار افتتاح شد.

شب شعر طنز سرخوش

قرار است از این به بعد، نخستین دوشنبه هرماه، شب شعرهایی در زمینه طنز و به صورت ماهانه در فرهنگسرای عطار برگزار شود و شاعران طنز‌پرداز در آن شرکت کنند و شعر بخوانند و اشعارشان را در بوته نقد قرار دهند.

روز گذشته، پنجم بهمن ماه، نخستین جلسه از «شب شعر طنز سرخوش» برگزار شد و رضا رفیع و ناصر فیض به گفت‌وگو درباره ویژگی‌های شعر طنز پرداختند. رفیع به نمونه‌هایی از شعر طنز اشاره کرد و به بیان تفاوت‌های این گونه از شعر و شاعران طنز پرداخت و نمونه‌هایی از اشعار طنزآمیز خود را برای حاضران خواند.

در ادامه ناصر فیض، با اشاره به این‌که شعر طنز خوب، شعری است که به تمام موازین و قواعدی که در شعر جدی وجود دارد اشراف داشته باشد گفت: شاعر طنز‌پرداز اگر تعریف درستی از طنز داشته باشد و متوجه باشد که طنز قرار نیست به تمسخر کسی یا فرهنگی یا قومیتی بپردازد می‌تواند اثری خلق کند که نمونهٔ طنز خوب و فاخر باشد.

افتتاح باشگاه طنز سرخوش

به گفته سراینده «فیض‌بوک»، شاعر طنز‌پرداز لازم است به ظرفیت کلمات تسلط داشته باشد و در آراسته کردن شعرش از آرایه‌های لفظی و ظرافت‌های معنوی نیز در خلق آثارش استفاده کند. طنزپردازانی که احاطه کامل به عروض ندارند و با صنایع ادبی کمتر آشنا هستند. آثارشان، آثار درخشانی نیست.

ناصر فیض همچنین، خنداندن ایرانی‌ها را کار دشواری دانست. در ادامه شاعرانی چون شروین سلیمانی، سیامک روشن، فرامرز ریحان صفت، روح الله احمدی و… به شعرخوانی پرداختند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر